Re: Prośba o interpretację wydajności dysku.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 10 May 2010 - 22:30:37 MET DST

"Marek" 1hsigcihyikdv.1mw0emp1uf11g$.dlg@40tude.net

> Miałem taki kiedyś w aparacie cyfrowym. Był wielkości i standardu karty CF
> :-)

To strasznie duży!!!

> Tak, dlatego właśnie napisałem, że "ideologicznie" niemechaniczny rodzaj
> pamięci jest jak najbardziej poprawny.

A mechanika kwantowa? ;)

> Np. Samsung i Seagate ciekawe prognozy przytaczają w swoich badaniach. W
> ciągu roku znacznie wzrosną transfery talerzykowatych. Mowa o SATA3 i
> dostosowywaniu elektroniki i mechaniki do czegoś więcej niż w SATA2 nie
> zdążono wykorzystać jeszcze w 100%.

Wolę określenia SATA150, SATA300, SATA600...

> Podobno SSD są małe pojemnościowo i drogie dzięki marketingowi

Raczej nie.

> a nie
> ograniczeniom elektroniki. Ktoś poruszał ten temat na grupie.

Niby tak, ale ten ktooś [CENZURA].

> No i fakt -
> generalnie marketing jest zakałą w rozwoju technologicznym. Pewnie i w tym
> przypadu może mieć to miejsce.

Ale nie ma. Od karty pamięci nikt nie żąda takiej niezawodności jak od dysku,
zaś od SSD raczej ludzie żądają czegoś więcej niż od dysku!!! Za takie pieniądze...

Ciekawe, za ile lat pamięci będą tak małe i tanie, że będą
jednorazówki -- gazety wypełnione elektroniczną pamięcią
swoich treści/zawartości. ;) Na razie mamy tylko gazety
z krążkami CD czy DVD... Może do tego czasu już nie
będzie takich nośników z uwagi na szybkie łącza netowe? :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'