Re: Dwuramienne dyski twarde.

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sun 09 May 2010 - 02:34:15 MET DST

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:hs26lg$eqg$1@inews.gazeta.pl...

> "Sergiusz Rozanski" slrnhu8p2l.cr.write-only-with-spf@dns.media-lab.com.pl

> Dlaczego?

> To znaczy? Możesz rozwinąć tę myśl?
> (i dopisać, z którego dziesięciolecia ubwieku pochodzi ów sposób
> pozycjonowania)

> Jak można pozycjonować głowicę na jednym ramieniu, można tak samo na
> dwóch.

No chyba nie do konca....
Poczytaj:
http://www.pcguide.com/ref/hdd/op/actServo-c.html

opisana jest tutaj metoda, jaka jest uzywana do pozycjonowania glowicy na
dysku.
Generalnie metody pozycjonowania glowicy polegaja na tym, ze glowica
zapisuje informacje pozycjonujace na dysku, a potem ja odczytuje... Jesli
odczyta ja w spodziewanym miejscu, to jest OK (i mozna odczytac/zapisac
dane), jesli w spodziewanym miejscu nie ma spodziewanych informacji
pozycjonujacych, to przeprowadza proces pozycjonowania.
Problem w tym, ze 2 niezalezne glowice, to 2 niezalezne systemy
pozycjonowania.. a co za tym idzie - 2 niezalezne systemy odczytu/zapisu
danych... Jedna glowica nie moze odczytac danych z drugiej, poniewaz musi
sie niezaleznie pozycjonowac... Czyli moga sie nadpisywac, nachodzic na
siebie czesciowo, itp...

Pozdrawiam
Michal