Re: Wymiana płyty głównej

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sun 09 May 2010 - 01:50:18 MET DST

Użytkownik "tp" <tp_grupy_dyskusyjne@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:hs36u8$ei3$1@usenet.news.interia.pl...
> Witam,
>
> Nurtuje mnie takie pytanie: czy po wymianie całej płyty głównej w lapku,
> nowa płyta może mieć taki sam nr seryjny jak stara?

A mozna wiedziec, czemu zalezy ci na takiej zamianie?
Wbrew temu, co mowia koledzy, jestem przekonany, ze da sie to zrobic
(odpowiedni soft, ktory pasuje do bardzo wielu plyt mozna znalezc np. na
Hiren's boot CD), ale do tego trzeba miec nieco wiedzy.
Informacje odczytywane przez programy typu Everest sa umieszczane w
zapisywalnym SMBIOSie...
Zacznij od wikipedii
http://en.wikipedia.org/wiki/SMBIOS
a potem po wiecej do googli...

Ja uzywam tego do znakowania wlasnych komputerow, ktore normalnie nie sa
znakowane oraz do upraszczania automatycznej instalacji.

Tylko nurtuje mnie - po co ci zmieniac nr seryjny... Bo czesto serwis nie
polega na informacjach elektronicznych, tylko na naklejce :D

Pozdrawiam
Michal