Re: Zasilanie PoE na dużej odległości - większy zasilacz?

Autor: Paweł <pawel.neo_at_neostrada.pl>
Data: Sun 25 Apr 2010 - 20:50:31 MET DST

> Że producent napisał 350V max, a było 230V? A może jak kabel jest do
> sieci komputerowej to już do niczego innego nie wolno go użyć? A jak ja
> kablem energetycznym który wytrzyma 1000V i 150A puszczę tylko 230V i
> 16A, to też będzie argument dla prokuratora? A może jak puszczę takim
> kablem sygnał telefoniczny, to też?

Ten napis 350V oznacza wytrzymałość izolacji.
Całkowicie błędną interpretacją jest "producent na to pozwala ..."
Producent kabla jedynie gwarantuje spełnienie spełnienie określonych
parametrów. To instalator musi ocenić czy ten kabel będzie nadawał jest
konkretnego zastosowania. Czyli to wykonujący instalację gwarantuje, że
instalacja będzie bezpieczna we wszystkich możliwych do przewidzenia
sytuacjach przez cały okres jej użytkowania.

Paweł