Re: urzadzenie wielofunkcyjne

Autor: Kuba <qbutek_at_onet.pl>
Data: Thu 15 Apr 2010 - 02:09:19 MET DST

WiesłaW pisze:

> Pytanie zostawię więc otwarte dla użytkowników, którzy mieli lub będą
> mieć taki problem.

Wiesz, zasadniczo zanim ta głowica padnie (masz 2 lata
gwarancji/rękojmi, więc koszt eksploatacji należy uwzględnić w dłuższym
okresie) to oszczędności na materiałach eksploatacyjnych z nawiązką
pozwolą na zakup nowego urządzenia.

Zobacz sobie jakiegoś HP, ile kosztuje komplet atramentów - czarny plus
kolorowe to wychodzi (szybko sprawdzone na Allegro) 150-200 PLN.
Do Brothera komplet dobrej jakości zamienników kupisz za 40-50 PLN, a
można jeszcze sporo taniej.

Pytanie zasadnicze, czy komplet atramentów starcza Ci na miesiąc czy na rok?
;)

> To jest właśnie największy dylemat. Jeżeli ktoś dużo nie drukuje, chce
> kupić sprzęt na lata. Urządzenia wielofunkcyjne są wygodne w użyciu i
> dość tanie, ale gdy padnie taka głowica są praktycznie bezużyteczne.
> Nie tyle moja drukarka, co skaner zużył się w powyższy sposób (brak
> wsparcia dla nowych systemów). Wcześniej czy później trzeba będzie
> zdecydować się na jakieś rozwiązanie, a ponieważ ten Brother to bardzo
> ciekawa propozycja, stąd moje pytanie o wytrzymałość głowicy.

Ja swojego kupiłem tak jakoś we wrześniu 2007 - oryginalne wkłady miałem
tylko startowe, potem wyłącznie zamienniki.
Powiedzmy że ryza papieru starcza mi na kwartał tak pi razy drzwi. Do
tego sporo drukuję na kopertach.
Działa idealnie.

> W moim pierwszym Canonie głowica wytrzymała jakieś 2 lata.

Heh, miałem kiedyś Canona gdzie się głowicę strzykawką napełniało -
głowica wytrzymywała spokojnie 6-7 napełnień bez utraty jakości, a
kosztowała chyba gdzieś tak pomiędzy jedną trzecią a połową tego co
drukarka...
(Ale daaaawno to było więc głowy nie dam.)
;)

> Następna
> HP (bez zintegrowanej głowicy) pracuje już prawie 8 lat.

Pogratulować wytrzymałości mechanicznej całej reszty.
Pytanie ile w tym czasie na eksploatację wydałeś...
;)

Może zsumuj wydatki, okaże się na ile dokuczliwe jest każdorazowe
płacenie za nową głowicę?

Generalnie gdyby przyszło mi kupować kolejne urządzenie na 100% będzie
to Brother.

Pozdrawiam,
Kuba