Czy HyperThreading może spowalniać? (Intel i3)

Autor: Latet <latet_at_nospam.pl>
Data: Wed 07 Apr 2010 - 10:39:49 MET DST

Witam,

Czy fakt, że 2-rdzeniowy procesor (kontretnie i3) obsługiwany jest przez system
jako 4-wątkowy (HT), może negatywnie wpłynąć na wydajność działania konkretnej
aplikacji, pracującej na 1 wątku?

Gdyby fizycznie taki sam procecor nie miał HT i liczba wątków równałaby sie
liczbie rdzeni, to czy taka aplikacja mogłaby działać szybciej?

Skąd to pytanie - a no stąd, że gdy taka aplikacja pracuje mi na i3 i widzę
obciążenie systemu 25%, to mam dyskomfort psychiczny, bo "powinno" to być 50%,
skoro CPU jest 2-rdzeniowy. I pojawił się niepokój, czy to nie jest tak, że ta
aplikacja nie dostaje do dyspozycji całej mocy jednego rdzenia, bo część jest
jakby zarezerwowana na wypadek użycia Hyper-Thread?

Jeśli tak nie jest, to chyba po prostu trzeba się przyzwyczaić, że 25% oznacza
50%...

Dzięki,

latet