Re: E4500 + Chieftec ATX-410-212

Autor: Michal <fred4u_at_wywal.wp.pl>
Data: Wed 07 Apr 2010 - 09:44:14 MET DST

> Zastanawia mnie, czy mój stary Chieftec ATX-410-212 (410W) - kiedyś
> cieszący się niezłą opinia: http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/zasilacze2003_2/Chieftec_ATX410.html
> - nadaje się do zasilania nowszego sprzętu z C2D na pokładzie.
> Przykładowo, niech to będzie taki zestaw:
> Intel Core2 Duo E4500 2.20 GHz + chłodzenie
> Gigabyte GA-965P-DS3
> Gigabyte GeForce 7300GS GV-NX73G128D
> DDR2 Kingston 2 GB 800 MHz KVR800D2N6/2G
> HDD SATAII 500GB
> nagrywarka DVD
> ewentualnie dodatkowe wentylatory na dysku i w obudowie

W wymienionym zestawie nie ma nic wymagającego dla zasilania.
"Zasilacze" stały się pewnego rodzaju fetyszem, ludzie popadają ze
skrajności w skrajność: chodziło o problemy z kiepskiej jakości tanimi
zasilaczami typu Codegen, a nie o to by stosować markowe monstra. Do
zestawu jaki opisałeś, powinien wystarczyć solidny markowy zasilacz 300W
(markowy, czyli choćby Delta czy Fortron).
Podobnie dodatkowe wentylatory - ułożone w nieprzemyślany sposób tylko
pogorszą skuteczność chłodzenia. Wystarczy porządek w obudowie,
rozsądne rozłożenie komponentów i wentylator wyciągający w zasilaczu -
najlepiej wybrać zasilacz z cichym wentylatorem 12cm.

Pozdr.,
Michał