Re: Pare pytan o dyski SATA

Autor: olo <olo69maupapocztafm_at_nospam.com>
Data: Mon 05 Apr 2010 - 14:12:53 MET DST

W dniu 04.04.2010 10:33, JoteR pisze:
> Apage satanas. Trzymać się z daleka od wszelkich "zewnętrznych narzędzi"
> do partycjonowania i formatowania, zwłaszcza tych linuksiarskiego
> pochodzenia. Windows XP od SP2 w górę spokojnie obsłuży dyski do 144
> petabajtów. Partycję systemową najlepiej zakładać z poziomu instalatora
> XP, pozostałe z poziomu graficznego Zarządzania dyskami. Unikać dysków
> logicznych na partycji rozszerzonej. Podobnie jak spacji przed znakami
> przestankowymi ;-)

a możesz mi tak w skrócie napisać co złego jest w zewnetrznych
narzędziach "zwłaszcza tych lunuksiarskiego pochodzenia"?. Najczęściej
jak reinstaluje u kogoś system to stosuję wbudowane w windowsy narzędzia
do partycjonowania bo nie ma sensu kombinować jeśli działają. Ale
ostatnio na nowym kompie z win7 potrzebowałem podzielić dysk na 4
partycje (sys win7, sys ubuntu, home ubuntu, reszta) i instalator win7
przy tworzeniu ostatniej partycji stwierdził, że NIE DA SIĘ stworzyć
kolejnej partycji (nie pytał nawet czy to ma być primary, logical czy
extended - po prostu nie da się i koniec). Ubuntowy gparted bez
mrugnięcia stworzył te partycje (4 x primary), na których później
normalnie zainstalował się win7.

No i nie wiem też po co te windowsowe zabierają trochę miejsca z
partycji (win xp z tego co pamiętam 8MB), skoro po stworzeniu ich w np.
gparted, są całkowicie prawidłowo obsługiwane później przez system windows

--
pozdrawiam!
http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby