Re: Procesor wentylowany zasilaczem

Autor: Zbigniew Cofała <adres.w_at_stopce.pl>
Data: Mon 05 Apr 2010 - 14:08:53 MET DST

Konrad Kosmowski wrote:

> [...]
> roboczych FSC. Na procesorze siedzi stosunkowo duży radiator, radiator
> umieszczony jest w plastikowym kominie, który prowadzi bezpośrednio do
> zasilacza. Oczywiście to wymaga nieco udziwnionej konstrukcji obudowy
> (coby od radiatora do zasilacza było względnie blisko) i w tych
> komputerach były niestandardowe zasilacze. Z drugiej strony (chyba)
> pozwala to oszczędzać energię (pozbycie się wentylatora z procesora) i te
> komputery, które widziałem były naprawdę ciche (poza rozruchem - tutaj
> wyły jak serwer, ale to normalne aby się przedmuchać).

Większość markowych serwerów typu HP, czy IBM ma to w ten sposób rozwiązane
- wentylator albo z zasilacza, albo dodatkowy z przodu na głównej ścianie
wymusza ruch powietrza poprzez odpowiednie kanały w tym po radiatorze
procesora. Mam Della 745 który tak ma to rozwiązane. Już lata temu wyrosłem
ze składania komputera do kupy z osobnych części i kombinowania czy ta płyta
będzie działać z tym zasilaczem i czemu karta graficzna się przegrzewa.

> Co sądzicie o takich opcjach? Czy można kupić standardowe obudowy (albo z
> dedykowanym zasilaczem) tego typu (jakie)?

Raczej wątpię, całość wymaga zaprojektowania przez ludzi znających się na
mechanice płynów i jakiś symulacji.

--
Zbigniew[at]Cofala[dot]com
http://turox.pl