Procesor wentylowany zasilaczem

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 04 Apr 2010 - 23:35:23 MET DST

Co sądzicie o konstrukcjach obudowy (pecetów) w których procesor jest
wentylowany przez wiatrak zasilacza. Widziałem coś takiego w stacjach roboczych
FSC. Na procesorze siedzi stosunkowo duży radiator, radiator umieszczony jest w
plastikowym kominie, który prowadzi bezpośrednio do zasilacza. Oczywiście to
wymaga nieco udziwnionej konstrukcji obudowy (coby od radiatora do zasilacza
było względnie blisko) i w tych komputerach były niestandardowe zasilacze. Z
drugiej strony (chyba) pozwala to oszczędzać energię (pozbycie się wentylatora
z procesora) i te komputery, które widziałem były naprawdę ciche (poza
rozruchem - tutaj wyły jak serwer, ale to normalne aby się przedmuchać).

Co sądzicie o takich opcjach? Czy można kupić standardowe obudowy (albo z
dedykowanym zasilaczem) tego typu (jakie)?