Re: Procesor wentylowany zasilaczem

Autor: Marek <marek1967_at_spam.interia.pl>
Data: Mon 05 Apr 2010 - 10:22:43 MET DST

W dniu 2010-04-04 23:35, Konrad Kosmowski pisze:
> Co sądzicie o konstrukcjach obudowy (pecetów) w których procesor
> jest wentylowany przez wiatrak zasilacza. Widziałem coś takiego w
> stacjach roboczych FSC. Na procesorze siedzi stosunkowo duży
> radiator, radiator umieszczony jest w plastikowym kominie, który
> prowadzi bezpośrednio do zasilacza. Oczywiście to wymaga nieco
> udziwnionej konstrukcji obudowy (coby od radiatora do zasilacza było
> względnie blisko) i w tych komputerach były niestandardowe zasilacze.
> Z drugiej strony (chyba) pozwala to oszczędzać energię (pozbycie się
> [...]

Widywałem takie rozwiązania w starych IBMach. A po co tak kombinować?
Nie wspomnę o tym, że w cichych i dobrze dobranych zasilaczach
wentylator nie obraca się gdy nie trzeba lub robi to bardzo wolno - za
wolno jak na potrzeby wydajniejszego procka. Sugerowałbym wchodzić w
pewne standardy zamiast fascynować się kosmicznymi rozwiązaniami.
Zamiast specjalnej obudowy itp, kup sobie zwykłą, choć nie wąską,
powiedzmy 20cm lub więcej szerokości. Do tego zastosuj porządny radiator
np.

http://www.arctic-cooling.com/catalog/product_info.php?cPath=1_42&mID=245

Ten akurat pociągnie największego Intela I7 (do 160W) i zrobi to
niemalże bezgłośnie. Obudowę zastosuj taką, która u góry ma otwory
wentylacyjne aby ciepło nie gromadziło się w niej. Idealnie byłoby gdyby
zasilacz byłby na spodzie obudowy aby sam nie zasysał ciepła. Zasilacz
typu Be Quiet np.

http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=542&websiteLang=en

...i masz cichy komputer :-)