Re: Pare pytan o dyski SATA

Autor: PeJot <PeJot_at_o2.pl>
Data: Sun 04 Apr 2010 - 21:26:07 MET DST

JoteR pisze:

> XP SP2 lub wyższy. I nie "jeśli" tylko "zamiast", niezależnie od wersji.
> Co również oznacza, że XP bez SP "zobaczy" tylko 128 GiB z całej
> pojemności dysku, nawet jeśli BIOS wystawi go prawidłowo. Ale dotyczy do
> dysków PATA i SATA podłączanych bezpośrednio do płyty. Przy stosowaniu
> przejściówki - przypomnij sobie swój własny wątek z lipca ubiegłego roku
> i to, co napisał Radek Sokół.

OK, tam chodziło o interfejs USB/EIDE który i tak miał ograniczenie do
128 GB.

> To nieistotne, czy BIOS sobie z tym poradzi. Ważne, czy Winda sobie
> poradzi. A XP z SP2 lub SP3 sobie poradzi.

Dla mnie to zaskakujące - da się to jakoś zasymulować? Mam pod
ręką HDD 120 GB, jest on prawidłowo automatycznie rozpoznawany
przez BIOS. Jeśli w BIOSie wpiszę ręcznie np. NONE, to dysk
ma być rozpoznawany przez XP? Po świętach mogę się pobawić, teraz nie
mam czasu. Przy okazji - jest w BIOSie taka pozycja jak dysk
użytkownika, wpisuje się liczbę głowic, sektorów itd. Na dysku który mam
pod ręką takich informacji nie ma. Na stronie producenta taka informacja
niby jest, ale ma się to nijak do tego co rozpoznaje BIOS. I dalej nie
wiadomo jak duże jest tam ograniczenie.

> Otóż to, dlatego bezwzględnie celować trzeba w SATA, omijając modele z
> podanej "czarnej listy".

Myślałem że SATA<->EIDE będzie łatwiejsze do zastosowania. Chyba skończy
się na tym że wsadzę te 120 GB co mam pod ręką jako slave i dziadek
Athlon jeszcze trochę popracuje z ~220 GB. A przy okazji i tak muszę
dzieciom ograniczyć czas spędzony przed pecetem :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem