Re: Pare pytan o dyski SATA

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 04 Apr 2010 - 17:26:04 MET DST

"PeJot" napisał:

> Takie rozwiązanie, tzn. zewnętrzny dysk EIDE podłączam przez USB albo
> FireWire stosuję dzisiaj, ale wolałbym raczej dysk w pececie, bo ten jest
> eksploatowany przez dzieciaki.

Każda przejściówka zewnętrzna może stać się wewnętrzną poprzez umieszczenie
jej w środku obudowy komputera. ;-)
Ja podałem modele, które na pewno działają. Jeśli jednak zależy Ci na
całkowicie wewnętrznej, to poszperaj w archiwum grupy, AFAIR podczas tamtej
dyskusji były podawane modele, z którymi były problemy.

> Czyli dalej wiem że nic nie wiem. To znaczy że jeśli BIOS się z dużym
> dyskiem nie dogada, robi to XP+SP3 ?

XP SP2 lub wyższy. I nie "jeśli" tylko "zamiast", niezależnie od wersji. Co
również oznacza, że XP bez SP "zobaczy" tylko 128 GiB z całej pojemności
dysku, nawet jeśli BIOS wystawi go prawidłowo. Ale dotyczy do dysków PATA i
SATA podłączanych bezpośrednio do płyty. Przy stosowaniu przejściówki -
przypomnij sobie swój własny wątek z lipca ubiegłego roku i to, co napisał
Radek Sokół.

> W sumie wiem tylko że najmłodsza wersja BIOSU radzi sobie na pewno
> z HDD 160 GB. Jeśli wsadzę 320 GB na EIDE, np:
>
> http://www.apollo.pl/store/show_detail/37210
>
> to powinno działać?

To nieistotne, czy BIOS sobie z tym poradzi. Ważne, czy Winda sobie poradzi.
A XP z SP2 lub SP3 sobie poradzi.

> W sumie też rozwiązanie, ale z tym pecetem trzeba będzie wziąć rozwód
> wcześniej czy później, chciałem aby HDD został na przyszłość. ZTCW jeden
> kanał EIDE egzystuje na płytach głównych, ale jak długo jeszcze?

Otóż to, dlatego bezwzględnie celować trzeba w SATA, omijając modele z
podanej "czarnej listy".

JoteR