Re: Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Tue 23 Mar 2010 - 21:38:52 MET

Proces Michał Bień <mbien@invalid.pl> zwrócił błąd:

> BTW:
> Masz na miary na niskopoziomowe narzędzia do tego?. Bo już jakiś czas
> temu myślałem by wreszcie potraktować takim narzędziem Samsunga SP1213N
> (typowy dysk z jednym logicznie zablokowanym talerzem), bo w sumie to co
> kiedyś spokojnie wystarczało na dysk systemowy, dziś nawet jako dysk
> do kieszeni jest przymałe, a nowego PATA nie chcę kupować.
> Przy okazji pochwalcie się praktycznymi doświadczeniami z niezawodnością
> tak odblokowanych dysków.

Cóż, ja z takich jedynie Seagate miałem (750 GB), i nawet nie
próbowałem, bo podobno po prostu nie ma głowicy z tej nieużywanej
strony. Czy to prawda nie wiem, nie chciałem rozbierać :) Ale wedle
dokumentacji tak - liczba głowic to 3 a nie 4 jak w wersji 1 TB, a
talerzy tyle samo, czyli dwa. Podobna sytuacja jest z dyskiem 250 GB -
ma jeden talerz i jedną głowicę. Ba, czytałem też że seagate używa
dysków nie pokrytych magnetyczną substancją z jednej strony, choć to
wydaje mi się niepewne.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8