Re: Czy warto jeszcze kupować Q6600/Q6700

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Tue 23 Mar 2010 - 21:38:52 MET

Proces Gil <gilboaWYTNIJTO@op.pl> zwrócił błąd:

> Tylko jedno mnie denerwuje. W programie CoreTemp32 temperatury rdzenia są różne.
> Max 1 rdzeń ma w idle 40 stp a najchłodniejszy jest rdzeń 4 i ma 33 stp.
> Czy to dowód na to , że procesor był mocno kręcony i rdzen 1 jest już termicznie
> zdegenerowany?

Wiele c2q tak ma i niektóre duale też. Nie ma nic wspólnego z kręceniem,
tylko z badziewną czujką termiczną i nie jest to powodem do zmartwienia.
Dlatego w programach monitorujących temperaturę można ustawiać offset
oddzielnie dla każdego rdzenia. Natomiast niezależnie od tego może się
tak zdarzyć że np. trzy rdzenie są bardzo przyjazne kręceniu a czwarty
nie i tylko dla niego trzeba podnosić napięcie, i to od nowości.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8