Re: chłodzenie dla Core 2 Duo E8400

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Tue 23 Mar 2010 - 21:38:53 MET

Proces jacek <yassek@onet.eu> zwrócił błąd:

> Chce zmienić intelowskie chłodzenie na coś wydajniejszego. W planach mam
> podkręcanie.
> Czy ten zestaw
> http://www.coolermaster.com/product.php?category_id=3565&product_id=2546
> jest wydajniejszy od oryginalnego, intelowskiego ?

Nie widziałem testu w którym jakiekolwiek alternatywne chłodzenie dla
c2d byłoby gorsze od oryginału, ani nie miałem takiego urządzenia
zamontowanego, z wyjątkiem o którym niżej. Inna sprawa że zmieniać warto
tylko do podkręcania (i to nie zawsze, np. zwykle nie ma problemu z
puszczeniem FSB na 400 MHz bez zmiany chłodzenia) lub dla ciszy.

Ten intrygujący wyjątek o którym wspomniałem to produkt Intela -
zamiennik dla oryginalnego coolera różniący się tym że nie ma
miedzianego rdzenia... Taka ciekawostka. Może do którejś tam generacji
c2d dorzucali takie celem zbicia kosztów, choć moje E8xxx i inne c2d
miały miedź (za to aluminium w różnych rozmiarach).

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8