Re: Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy

Autor: Michał Bień <mbien_at_invalid.pl>
Data: Tue 23 Mar 2010 - 18:47:59 MET

W dniu 2010-03-22 14:25, Saiko Kila pisze:

> Tak nie jest, choć są dyski w których jedna powierzchnia jednego talerza
> nie jest wykorzystywana w ogóle. Jednak producenci mają taki problem z
> uzyskaniem pojemności że planują masowe wprowadzenie 4kiB sektora
> (niektóre dyski już tak mają), zamiast standardowych 512 bajtów, a
> zwiększy to ilość miejsca o kilka procent może a powoduje pewne problemy
> dla użytkowników niektórych OSów.

BTW:
Masz na miary na niskopoziomowe narzędzia do tego?. Bo już jakiś czas
temu myślałem by wreszcie potraktować takim narzędziem Samsunga SP1213N
(typowy dysk z jednym logicznie zablokowanym talerzem), bo w sumie to co
kiedyś spokojnie wystarczało na dysk systemowy, dziś nawet jako dysk
do kieszeni jest przymałe, a nowego PATA nie chcę kupować.
Przy okazji pochwalcie się praktycznymi doświadczeniami z niezawodnością
tak odblokowanych dysków.

/Michał Bień