Re: Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 23 Mar 2010 - 02:15:08 MET

Dnia Mon, 22 Mar 2010 10:41:46 +0100, ABC napisał(a):

> Coś czytałem, że współczesne dyski mają dwa razy większą pojemność niż
> podaje producent. Jest tam ukryta partycja z której można odczytać dane
> które były na widocznej dla systemów powierzchni. Źródło może nie do
> końca wiarygodne bo są to poradniki z allegro jak zwiększyć dwukrotnie
> pojemnośc dysku przy użyciu odpowiedniej wersji programu ghost. Do
> niedawna sam w to nie wierzyłem, aż pewnego dnia sam niszczyłem dane na
> laptopowym dysku 100GB seagate i kiedy wszedłem do zarządzania dyskami
> pokazała mi się pojemność 180GB. Program, którym niszczyłem dane to O&O
> [...]

To były tylko prymitywne sztuczki z tablicą partycji. Edytując
odpowiednie bity można sobie wygenerować partycję o dowolnej wielkości.
http://www.searchengines.pl/Ukryta-partycja-t20937.html

BTW pamiętasz casus podrobionych USB penów Sony o wielkości 8 GB,
mających w rzeczywistości 1 GB?

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/