Re: Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy

Autor: ABC <aaa_at_bbb.cc>
Data: Mon 22 Mar 2010 - 10:41:46 MET

> Młotki znajdziesz w każdym sklepie z narzędziami. Tylko ma się to tak
> samo nijak do odzyskiwania danych z nadpisanych talerzy. Wróć, jak
> znajdziesz przykład skutecznego odzyskania danych ze współczesnego dysku
> twardego po jego jednokrotnym nadpisaniu albo podasz namiary na
> producenta urządzenia, przy pomocy którego można to zrobić. A do tego
> czasu z mojej strony EOD.

Coś czytałem, że współczesne dyski mają dwa razy większą pojemność niż
podaje producent. Jest tam ukryta partycja z której można odczytać dane
które były na widocznej dla systemów powierzchni. Źródło może nie do
końca wiarygodne bo są to poradniki z allegro jak zwiększyć dwukrotnie
pojemnośc dysku przy użyciu odpowiedniej wersji programu ghost. Do
niedawna sam w to nie wierzyłem, aż pewnego dnia sam niszczyłem dane na
laptopowym dysku 100GB seagate i kiedy wszedłem do zarządzania dyskami
pokazała mi się pojemność 180GB. Program, którym niszczyłem dane to O&O
SafeErase.