Dell d600 a 48bit LBA

Autor: Merynos <zbykrWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 15 Mar 2010 - 21:40:05 MET

Witam. Mam kilkuletniego laptopa Dell Latitude d600. Z tego co wiem jego BIOS
nie obsluguje 48bit LBA (dyski >137G)i nie ma do niego aktualizacji. O ile mi
wiadomo w takich wypadkach widziane przez BIOS powinno byc te pierwsze 137 G i
mozna ewentualnie zainstalowac tam program w rodzaju boot managera ktory po
uruchomieniu systemu operacyjnego umozliwi korzystanie z pelnej pojemnosci dysku
(wg niektorych informacji XP SP2 powinien to widziec nawet bez tych dodatkowych
zabiegow). Zakupilem wiec na Allegro dysk WD Scorpio 250G PATA i ku mojemu
zdumieniu BIOS nie widzi go wcale ("brak HD"). Dysk jest dobry, bo przez adapter
na USB jest caly widziany i dostepny. Czy ktos ma jakas wiedze na ten temat?. Z
gory dziekuje i pozdrawiam
ZH