Re: serwer do zadań wszelakich

Autor: Maciek <freesco_at_emti.one.nospam.pl>
Data: Sat 20 Feb 2010 - 12:18:16 MET

Ra napisał(a) w <hln9pr$2k1$1@node1.news.atman.pl> :

> Może ktoś rozpoznawał temat wszystkorobiących serwerków, wymagania są
> takie
>
> - mały rozmiar, płyta mini-itx
> - bezgłośny/cichy
> - energooszczędny
> - pełne wsparcie dla linuksa
>
> Funkcje
> - media center odtwarzającym mkv w 1080p
> - firewall, poczta
> - access point
> - jak da radę to powinien działać virtualbox z windows xp wówczas nie
> musi być bardzo energooszczędny
To sprawia wrażenie, jak byś szukał samochodu, który z zewnątrz będzie miał
rozmiar Tico, ale w środku rozmiar i wyposażenie Mercedesa.
Nie jestem specjalistą od sprzętu, ale wg mnie wirtualizacja i odtwarzanie
hdmi wymaga odpowiedniej i porządnej karty graficznej oraz porządnego
procesora. Zatem wszelkie energooszczędne płyty odpadają.
Musisz zatem szukać płyty z pci-e na kartę graficzną i pci na kartę radiową.
Funkcję access pointa bez problemu uzyska się przy pomocy hostapd i kart na
chipsetach atheros.

--
Maciek
I spend my time wasting yours.