Re: Pytanie o netbook (dawno nie było ;))

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 13 Feb 2010 - 04:21:24 MET

** Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

> Daj sobie wcisnąć tę wersję, wolno Ci.

No do tej pory jakoś nie specjalnie widziałem działające DRM, a scenariusz w
którym podpisywanie sterowników zwiększa bezpieczeństwo to już sam sobie
wymyśl. Ufam, że jesteś rozsądny.

Też do końca nie jestem pewny (tutaj proszę o sprostowanie) czy na pewno jest
tak, że to jest wymuszone - na pewno możesz podpisać sterownik samemu, a pewnie
też jest jakiś tryb debug. Tylko po prostu dla typowego użytkownika
bezpieczniej jest niech on nie ładuje sterowników nie wiadomo skąd. Windows to
jest jednak system konsumencki.

> Jak *ja* mam zamiar *zawierzyć* wartości certyfikatów Microsoftu czy to co do
> stabilności czy bezpieczeństwa systemu, to powinienem *móc* z tego
> skorzystać, a nie *musieć*.

Wydaje mi się, że tak dokładnie jest - możesz samodzielnie podpisać sterownik.

> A ktoś pisał o bezprzewodowej? :O (przewodowa też bierze, ale tyle co na
> LEDa)

A... na kablu. To użyj takiej na BT nie będziesz miał problemu z okupowanym
portem USB. BT żre tyle co nic z baterii laptopa (totalnie pomijalne), a myszki
na BT na zestawie baterii AA działają ponad rok.

Z tymi problemami to ja dochodzę do wniosku, że sam je sobie po prostu lubisz
sprawiać.

> BTW: oczywiscie thx za info o "praktyce", jak kto? jeszcze *PRÓBOWAŁ*
> zapu?cić na tym samym sprzęcie klasy netbook XP i "7" to proszę się przyznać.

Ej ale przecież kto by Ci nie napisał to będziesz wiedział więcej i miał swoje
wątpliwości - kup sobie te XP i bądź dumny z udanego zakupu. Bo to się nudne
robi. :)