Re: Dysk SSD jako systemowy C:\ - czy to dobry pomysł?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 13 Feb 2010 - 04:27:49 MET

** Latet <latet@sdasda.pl> wrote:

> Oczywiście. Ani by mi do głowy nie przyszło przenoszenie "zywego" systemu na
> inny sprzęt. Choćby ze względu na kwestię legalności OEM.

A co z tą kwestią? Przecież logiczne jest, że przy takich przenosinach u źródła
i w docelowej blasze mam równoprawne licencje.

A czemu mi to do głowy przychodzi? Ostatnio modna (tzn. w zasadzie bardziej
"ostatni zamyka drzwi") jest wirtualizacja. Po prostu przy aktualizacji sprzętu
wpadasz i wymieniasz dajmy na to 15 blach na których coś się kręci na 3 blachy
+macierz i jakiś VMware czy inny XenServer. To jest bardzo opłacalne w zasadzie
nie da się nie mieć ROI (chociażby prund).

No i tu pojawia się pokusa konwersji P2V (fizyczna do wirtualnej) starych
systemów. Niestety w praktyce okazuje się, że to nie działa zbyt dobrze - tzn.
nie wiadomo jak zadziała w zależności od stopnia zasiania w systemie i
konfiguracji usług. Potem okazuje się, że konwertowany system albo się nie
podnosi bo miał jakieś dziwne stery czy agenty producenta albo się podnosi ale
jakaś usługa się gubi z różnych przyczyn itd. Łatwiej postawić na nowo.

Taka konwersja to w skrócie: odpalenie procedury przyszykowania systemu do
konwersji, przeprowadzenie konwersji (zrzucenie obrazu dysku), podniesienie w
nowym środowisku i korekta ustawień. W teorii to ma szanse działać i można to
robić na zakładkę.

W drugą mańkę V2P jest prościej i mogę powiedzieć, że działa.