Re: Pytanie o netbook (dawno nie było ;))

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Mon 08 Feb 2010 - 05:02:01 MET

On Sun, 7 Feb 2010, Konrad Kosmowski wrote:

> W tej cenie nie kupisz sensownego o parametrach, które wymieniłeś i tyle.

  Przyjęto.

> XP na współczesnym sprzęcie WOLNIEJSZE od 7ki.

  To teoria czy praktyka, albo inaczej - miałeś okazję pracować na
*takim samym* netbooku z XP i '7? Bo ja nie, i dlatego nie mam
jednostki miary do oceny :(

  Dobra, wstępnie przyjmuję że "problem 7'" mam odpuścić (jak nikt
nie zareklamuje tezy przeciwnej ;))

> Kupować dzisiaj XP nie mając konkretnych powodów

  Jedynym ew. powodem była obawa "wydajnościowa".

> I ja to piszę jako generalnie Linuksiarz i niespecjalny fan systemów MS - 7ka
> im się udała. :)

<OT>
  Mam zastrzeżenia jedynie do (spowodowanego ichnim dążeniem do DRM)
problemu "przymusu" podpisywania sterowników dla 64-bit (wiem że
można obejść, ale "jakoś" i AFAIR blokuje odtwarzanie z DRM).
  Tak, wadzi mi, FreeOTFE nie można "normalnie" zapuścić (i wszystkiego
co ma własne drivery)
<\OT>

> Raczej zapomnij

  Tak mi wyszło :(, ale przezornie podpuściłem, że może ktoś coś poleci ;)

> Oczywiście fajnie byłoby mieć po prostu oryginalny nośnik od
> MS, ale za to się DOPŁACA

  Oryginalny nośnik nie byłby problemem, o ile nie ma przeszkód
formalnych w użyciu nośnika z innego komputera... wróć, problem
będzie, bo "oryginalnie" pewnie będzie OEM, a nośnik BOX
(pewnie standardowo etykietą dysku i podobnymi ficzerami
będzie się różnił, niezależnie od klucza).
  Dopłata do nośnika problemu nie powinna stanowić - kryterium
cenowe jest wtórne, ale jest, goto .podatki ;)

> (o ile w ogóle jest taka możliwość) - te kryterium
> wyboru możesz sobie generalnie odpuścić bo tylko bez sensu sobie zawężasz.

  Przyjąłem. Będę się martwił później :>

> Dwurdzeniowe Atomy z HT czy te oparte o ULV są całkiem przyzwoite. Cudów się
> nie spodziewaj

  No nie spodziewam. Zastrzegałem że "nie chciałbym się naciąć".

> Myszkę sobie via BT podepnij.

  A to prądu nie źre?

> Poza tym nie rozumiem tej kwestii... chcesz
> netbooka z np. 6 portami USB?

  Nie, ale przyuważyłem że są z 1 i z 2 portami, im więcej tym lepiej,
bo liczę się z potrzebą dopinania "czegoś" czasem (a to pen, a to
skaner).

> No właśnie tego Asusa miałem Ci zamiar zaproponować,

  No to mnie cieszy :)
  Nie da się ukryć, że trochę się już pogodziłem że przećwiczę
"życie z glare", przynajmniej doświadczenia nabędę :>
(albo obkleję folią, tym razem nie w celach "ochronnych", lecz
zmatowienia :>")

> Samsungowi X120 (słabo dostępny i niestety na polskim rynku z Vistą

...i 10", już odpadł ;)

> Niestety wszystkie mają swoje wady: brak rozszerzonej baterii

  Napisz ile 1201 "trzyma", znaczy jak bardzo odbiega od reklam :D

> w polowych warunkach odpalić konsolę czegoś, odpalić film na rzutnik, zrobić
> prezentację, w drodze posurfować czy poczatować - do tego się nadaje.

  To OK. Pasuje.

> Ale jako stacji roboczej to bym tego nie traktował.

  Y... tego... "stacja robocza" była wymieniona (quad 6600, 6GB RAM,
znaczy komp stary i słaby, wiem ;))

> A wydaje mi się, że tego właśnie oczekujesz - spory błąd.

  Spory błąd w ocenie :D

> Jeżeli to ma być twój podstawowy laptop

  NIE UŻYWAM LAPTOPA, chyba że BEZWZGLĘDNIE MUSZĘ.
  A i to zawsze z awanturę o "normalną mysz" ;)
  I nie mam zamiaru używać, jak nie muszę (dobrowolnie).
  Dlatego mam zero doświadczeń własnych :)
  Jedynym dotychczas spotkanym przypadkiem przymusu była "polityka
bezpieczeństwa" w miejscu w którym miałem coś zrobić.
  Ale czasem "coś by się przydało" mieć ze sobą (nieraz), stację
robocza z monitorem trochę źle się wozi tramwajem, laptop
jako taki też odpada (rozmiary, rozmiary i waga, w tej kolejności
i proporcji), to ustaliłem że netbooka sobie zaaplikuję,
a limit rozmiaru to "ma się zmieścić pod typowymi papierami",
czyli A4.

...miało być "statystycznie" oczywiście

> A masz wybór? Nie widziałem netbooka (Atom dual lub ULV) o sensownej wydajności
> bez ekranu glossy.

  Znaczy paczka Samsungów (N510, N270,...) z okazji "nie dual" się
nie łapią na "wydajność", dobrze rozumiem?
  No to nie mam.
  Czuję się uspokojony ;)

> Weź też pod uwagę, że im więcej RAM tym wolniej się laptop hibernuje

  Zazwyczaj to jest pierwsze co wyłączam.
  No ale tak, nie używam lapkow, więc "energia potrzebna na start" może
przesądzić o konieczności zmiany przyzwyczajeń.

> 7ka jest dużo lepsza od XP

...zachwyty nad "odriverowieniem" w przypadku netbooków, owszem, widziałem
:)

  THX!

pzdr, Gotfryd