Re: Stary zasilacz - nowa płyta główna

Autor: Michał Bień <mbien_at_invalid.pl>
Data: Sat 06 Feb 2010 - 09:24:34 MET

W dniu 2010-02-05 08:57, RoboD pisze:

> Posiadam zasilacz Chieftec HPC-360-302 360W.

        Bardzo fajne zasilacze sirteca, ale już się mocno podstarzały.
Raz że mają mocne 5V, słabsze jednoliniowe 12V, dwa że swoje lata ma i
nawet kondensatory w nim już podeschły od temperatury itp.

> Czy będzie on w stanie
> obsłużyć komputer, którego składnikami będą m.in.
> - AMD Athlon II x3 435
> - DDR3 4GB
> - płyta Gigabyte GA-MA785GT-UD3H
> - HDD 500GB
> Będę używał wbudowanej grafiki, nie planuje z powyższym zasilaczem
> żadnego podkręcania sprzętu.

        Powinno, ale może być różnie ze względów, o których pisałem wyżej. W
sumie u mnie Fortron - Modecom MC350 ciągnie Phenoma II x2
@ 3500 MHz, 4 GB DDR3, Asusa M4A77TD PRO na AMD770 + Radeona R4850 TOP
@680 liczącego RC5-72, do tego 3xHDD (500+250+120), DVDRW, karta
dźwiękowa, sieciowa wifi i trochę sprzętu na USB. I działa, ale ze 3
lata temu zmieniałem przy przesiadce na S939 bardzo podobnego
konstrukcyjnie do tego Sirteca HPC-360-302 (silna linia 5V) Hipera 350W
na Fortrona/Modecoma MC350 ATX 2.0 właśnie ze względu na silniejszą
linię 12V.
        Możesz po prostu sprawdzić. Przywoite zasilacze (ten Twój taki jest)
mają po prostu zabezpieczenie przed przeciążeniemi wa razie czego się
wyłączą. Najgorsze co możesz mieć to niestabulności. Wtedy po prostu
będziesz musiał kupić nowy zasilacz i już. Sam to odkądam, bo
jak już kupować to co najmniej przyzwoitą, modularną 650-750W by nie
zmieniać za chwilę jeszcze raz, a to trochę kosztuje.

> Na nowej płycie znajduje się gniazdo zasilania opisane jako ATX_12_2X4.
> Czy możliwe jest podłączenie w/w Chiefteca do płyty za pomocą jakiś
> dodatkowych przejściówek, bo z tego co zrozumiałem z manuala zasilanie
> to jest chyba obowiązkowe.

        W odróżnieniu od czteropinowych ATX12V (to już masz) 8pinowe EPSy nie
są obowiązkowe. Poprawiają zasilanie (na 12V robią się naprawdę duże
natężenia) przy bardziej rozbudowanych kjonfiguracjach.
Część płyt ma nawet popłowę EPSa zaklejoną folią ze stosownym opisem, by
ludzie nie mieli takich wątpliwości

/Michał Bień