Re: [OT] PCtpwy odpowiednik Maca Mini

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri 05 Feb 2010 - 13:29:26 MET

On Fri, 5 Feb 2010 12:13:17 +0100, de Fresz <defresz@nospam.o2.pl>
wrote:

> [...]
>sprawnego ajtiaja to pestka - godzinka-dwie, może nawet szybciej i
>pozamiata ten szajs, ale mowa była o ZU, który nawet jeśli wpadnie na
>to, to zajmie mu to znacznie więcej. Maki na takie przypadłości nie
>cierpią. I nawet jeśli np. ja, będąc pałerjuzerem nawet w nowych Makach
>wolę zaorać dysk, zrobić custom install, to mówiąc szczerze - nie jest
>to niezbędne, fabryczna instalka nie zawiera śmieci.
>Jeśli chodzi o sam fakt psucia i sprawiania problemów - zgoda. Lecz
>jeśli miałeś na myśli porównanie częstotliwości, zwłaszcza tego

Widzisz - Ty na podtawie sporadycznych obserwacji generalizujesz. A ja
w tym siedzę i iwidze że jest inaczej. Ja pracuję głównie - choć nie
tylko - z platformą pod Windows przy czym ostatni składak jaki został
kupionyu przy mojej pomocy to tak ze 4-5 lat temu. Komputer firmowy -
np. w przypadku Della - możesz zamówić z konkretna konfiguracją. Jak
chcesz to z samym systemem i sterownikami. Bez tych wszystkich triali,
wersji trestowych etc. Jeśli kupujesz wiecej komputerów to producnet
je skonfiguruje zgodnei z Twoim życzeniem - często tak robię zamwiając
np. w HP czy właśnei Dellu sprzęt z konkretną konfiguracja
oprogramowania.

Co do awaryjniości - zerkam sobie w rozpiskę - na ~ 200 maszyn mam
średnio 1-2 awarię na miesiąc - zwykle sprzętowe choć ostatniio było
kilka rozjechanych systemów spowodowanych awarią seici elektrycznej. W
sumie przez 2009 rok 14 awarii. Głównei pady dysków twardych zresztą.
3 awarie Maków - w tym jedne 2 razy (bateria i 2 razy dyski). Jak dla
mnei porównywalny procent.

>Taka zagadka: firma składająca się z 5 oddziałów, w 5 lokalizacjach, w
>2 miastach. Łącznie ok. 120 stanowisk + parę serwerów, z czego 100 to
>Maki (różne, starsze i nowsze, stacjonarne i przenośne), reszta PC-ty,
>użytkownicy różni, jak to w firmie tej wielkości, od zupełnych lamerów,
>po PU. Jak liczny jest dział IT i ile z tego osób zajmuje się Makami?

Nie jestem jasnowidzem. Jak lubisz zagadki to masz: Około 200
komputerów w 9 lokalizacjach w Polsce (w sumie wiecej bo dojdzie
kilkanaście pojedynczych w róznych miejscach). Wiek to od nówek do ~5
lat. ~10 serwerów. Kilkanaście maków - głoweni laptoki, reszta głównie
Windows (od 2k do Win7). Użytkownicy najróżniejsi. Jak liczny jest
dział IT i czym się zajmuje?

>Od dawna były. Jakiś Subiekt, jakaś iFirma, od czasów prehistorycznych
>bazy wydziergane w FileMakerze, teraz jakiś Faqt i cośtam jeszcze.

Wiesz o czym piszesz czy tak tylko rzucasz hasła? ;-) Subiekt?
Odpalony na Win pod wirtualizacją. Faqt? To nie ksiegowość a proste
narzędzie do wystawian faktur. iFirma? To serwis inetrnetowy a nie
software do księgowości. O ręcznie pisanych prostych bazach w FM
lepiej nie mówmy. Zreszta mam uraz do tej bazy od czasu jak jeden
"geniusz" wpadł na pomysł drukowania około 35 tysięcy etykiet
adresowych na plujkach makowych - własnei na zasadzie "bo maki są
anjlepsze do wszytkiego". Zarżnął 2 drukarki zanim mu pokazaliśmy ze
szybciej i bezproblemowo wydrukuje pozostałe ~20 tysięcy na laserze
podpiętym do PC po przekonwerowaniu bazy. Ale wracjając do tematu:
pytałem się o normalny program do prowadzenia małej księgowości dla
firmy dostosowany do polskich realióq. Wiec powiem ci - nie ma. Sam od
paru lat szukam dla jednego biura projektowego gdzie są Maki i chętnie
by je mieli w księgowości. Ale nie ma.

>AFAIK niestety ciągle MS ma gdzieś użytkowników Office for Mac w
>Polsce. Cudem jest, że jest polski słownik, choć AFAIR ułomny (bez
>thesaurusa).

Widzisz - a dla wielu ludzi Office - czy chcesz czy nie ale takie są
realia - to podstawowe narzędzie pracy. I brak tego w polskiej wersji
na Maka to duży minus. I poza postawą MS pokazuje też postawę Apple
który ma gdzieś użytkoników w Polsce i ich realne potrezby./ Bo jakby
nie miał gdzieś to by naciskał na MS żeby jednak ten MS Office b?ł
spolszczony.

Zdrówko