Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2

Autor: djs <djs_at_WYCIACH.poczta.onet.pl>
Data: Thu 04 Feb 2010 - 17:35:08 MET

Michal Lukasik napisał (a):

> Co do GB to
> http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_List.aspx?VenderType=AMD&CPUType=socket+am2%2b
> Sprawdź sobie ceny (tam gdzie kupujesz) niższych modeli na czipsecie AMD -
> zapewniam Cię, że da się znaleźć w tej cenie.
> Jak powyższe uznasz za drogo (choć na nowszym lepszym czipie) to może stąd
> http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_List.aspx?VenderType=AMD&CPUType=socket+am2
> na AMD 740G, czyli to samo co proponowałeś w ASUSie.

Żeby było jaśniej przypomnę Twoją wypowiedź:

Poprosiłem o przykłady:

A w odpowiedzi dałeś linki do płyt głównych (za co bardzo dziękuję za
zaangażowanie), tylko szkoda, że większość nie obsługuje nawet ACC o
które chodziło, nie mówiąc o funkcji podkręcaniu każdego z rdzeni osobno ;)

> Wyrabiać sobie opinię o całej ofercie na podstawie jakiś dziadowskich
> modeli z dolnej półki cenowej to trochę głupie - nie uważasz?

Pewnie że tak - z tym sie zgadzam. Ale nad interpretowanie czyjeś
wypowiedzi jest jeszcze głupsze - nie uważasz?
Znowu dopisałeś coś co było dla ciebie wygodne - ja nigdzie nie
wspominałem o klasie sprzętu tylko to, że okazał się dziadowski.
Staram się nie kupować płyt z dolnej półki. Był to sprzęt średniej klasy
w ofercie Gigabyte i okazał się dziadowski. W tamtym czasie wymieniłem
MSI na Gigabyte i okazało się, że starsze MSI były o niebo lepsze. Na
koniec i tak z "lekką" dopłatą wylądowała w kompie płyta DFI.

> Bzdura. Każdy AMI/Phoenix/Award już za czasów Pentium (o ile nie 486) miał
> BB - wcześniej faktycznie było różnie, ale to było "lekko" wcześniej niż 8
> lat.

Taaa... OK - i wszyscy producenci udostępniali taką możliwość do
wszystkich swoich płyt tak? Bzdury to ty piszesz.
Była to jedna z cech odróżniających płyty z górnej półki od tych
tańszych - dość mocno podkreślana przez producentów, aby przekonać
klienta do kupna droższej płyty.
Jak dobrze pamiętam to trzeba było najpierw mieć nagrany ten bios na
dyskietkę, po drugie trzeba było również wcisnąć odpowiednią kombinację
klawiszy, aby funkcja zadziałała. Jak producent płyty nie podał jak to
zrobić to może i było to możliwe, ale dla większości użytkowników było
to nie do zrobienia.

Przykładem możliwości jakie oferować mógł bios do tego co rzeczywiście
oferował jest sławny w swoim czasie ECS K7S5A, do której został
opracowany alternatywny bios, który w porównaniu do oryginalnego od
producenta był super rozbudowany.

Jeżeli tak jak twierdzisz funkcja ta jest dostępna dla każdej płyty
głównej od dawien dawna, to dlaczego Gigabyte nie porusza tej kwestii w
instrukcji dla np.: GA-K8VT890?
Podaję tę płytę, gdyż jest całkiem możliwe, że to była ta którą miałem i
która okazała się kiepska.

> Ale się rozwodzisz. Podaj coś na poparcie Twojego
> "Mogą przodować może w sprzedaży płyt głównych w Polsce."

A może Ty podaj, że tak nie jest? Nie chcę się rozwodzić za bardzo :)

> A no z tego, że porównujesz produkt ASUSa do oferty GB, której nie znasz
> (dowód - pytasz o model płyty GB o podobnych możliwościach w podobnej
> cenie).

Oczywiście TY znasz odpowiedni model i jak najbardziej możesz podać
przykłady - tylko, że jak już pokazałem to powyżej nie za bardzo ci to
wyszło.
Więc jak to jest z Twoją wiedzą?

Ostatecznie jedyną sensowną alternatywą dla mojego modelu asusa (M4A77D)
był GA-MA770-UD3 - ze względu na format płyty i cenę. Rozpatrywałem
również jego zakup. Nie chciałem przekraczać ceny 300 zł za płytę, więc
za dużego wyboru nie było.

Te kilka opinii o tej płycie:
http://www.benchmark.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=4202
http://www.skapiec.pl/site/cat/13/comp/508053_komentarze/
http://forum.pcformat.pl/thread-191216.html
"trochę" mnie zniechęciły do jej zakupu.
Już przy DFI NF4 trzeba było zmieniać radiator z wentylatorkiem na
jakiegoś pasywnego Zalmana, bo wytrzymać nie szło przy jego 5000 rpm.
Nie chciałem się znów bawić w szukanie alternatywnego chłodzenia.

> Rzeczywiście. Wydawało mi się, jak widzę słusznie. Teraz to już jestem
> pewien na 100%.

Ja też nie zmieniam zdania o Tobie.
Tu masz tematy odnośnie pytań o wybór płyty i porady jakie otrzymałem:
http://tinyurl.com/yzvylo9
http://tinyurl.com/yggn5sg
Jak widać to według twoich kryteriów sporo ludzi się nie zna i nie ma
rozpoznania w rynku :)
Szkoda tylko, że na b3d siedzi wiara z IT.

> Czyli tak naprawdę niewiele o nim wiesz.

Czyli o kim? O asusie czy o płycie którą posiadam? Napisałem swoją
opinię na podstawie płyty którą mam i że jestem z niej bardzo
zadowolony. Wszystko działa jak trzeba, bios jest świetnie dopracowany
jak i oprogramowanie do niej. W krótkim czasie pojawiło się kilka
aktualizacji biosu, więc producent nie "zapomniał" o tym modelu.
Więc co, nazywa się asus to już nie można polecać?

> Żeby było jasne. Nie neguję Twojej propozycji - ta płyta nie jest zła.
> Śmieszą mnie Twoje peany na cześć ASUSa. :D

Typowo polskie. Jak trzeba kogoś objechać to znajdzie się wielu, ale jak
ktoś napisze, że coś mu się spodobało i świetnie działa to już nie
pasuje do "obrazka".
Napiszę jeszcze raz - przy dzisiejszym gonieniu do jak największego
obniżania kosztów produkcji (choćby ten radiator u Gigabyte) co nie
zawsze idzie w parze z jakością, ten Asus w cenie do 300 zł jest bardzo
dobrą alternatywą i będę go polecał.

> Skoro lubisz "Aledrogo" to proszę
> http://allegro.pl/item848816990_gigabyte_ga_ma74gm_s2h_amd_740g_am2_vga_fv_nowa.html
> za 199 + wysyłka, do tego 3 lata gwarancji, na plus HDMI, o 2 więcej SATA
> i co dla mnie najistotniejsze SPDIF (specjalnie podaję aukcję zakończoną
> by nikomu nie robić reklamy - chodzi tylko o przykład, że można kupić w
> tej cenie).

Jak zaczynają starsi ludzie mówić o problemie młodszych pokoleń z
czytaniem ze zrozumieniem to mnie to zawsze wkurzało, ale twój przykład
bardzo jasno dowodzi, że być może mają rację.

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem
"Zależy jaką chcesz wydajność - jeżeli ma to być komp biurowy (internet,
Office itd) to do takich zastosowań ostatnio kupiłem tą płytę:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=885323783 - ASUS M2A74-AM."

Jeżeli proponowałbym płytę do wykorzystania jako centrum rozrywki to jak
najbardziej ten Gigabyte byłby OK, ale ja za 159 zł proponowałem płytę
do zastosowań BIUROWYCH.

> Jeszcze taniej można kupić ASRocka i to na nowszych czipach, ale... nie
> ujmując firmie z jakością różnie bywa. Z drugiej strony w tej cenie to
> wszystko ten sam "szmelc". ;D

Przyznam się, że rozpatrywałem zakup asrocka - zresztą w jednym z
tematów, które podałem powyżej można to wyczytać. Tylko jakoś ta marka
nie zdołała mnie do siebie przekonać min. mieszaniem na interesującym
mnie modelu kondensatorów zwykłych z monolitycznymi.

To by było na tyle. Nie wiem, czy jest sens dalej kontynuować tą
dyskusję, gdyż jak już to od dawna wiadomo, że gdzie Polaków dwóch tam
zdania trzy :)

--
AMD Phenom II X2 550BE @ x4, Asus M4A77D,  4GB A-Data EXTREME DDR2 800+