Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Thu 04 Feb 2010 - 03:53:11 MET

Dnia 3.2.2010, djs napisał(a):

> Możesz podać przykład? Najlepiej w płytach do 300 zł, bo za tyle max
> można kupić moją płytę główną.

Co do GB to
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_List.aspx?VenderType=AMD&CPUType=socket+am2%2b
Sprawdź sobie ceny (tam gdzie kupujesz) niższych modeli na czipsecie AMD -
zapewniam Cię, że da się znaleźć w tej cenie.

Jak powyższe uznasz za drogo (choć na nowszym lepszym czipie) to może stąd
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_List.aspx?VenderType=AMD&CPUType=socket+am2
na AMD 740G, czyli to samo co proponowałeś w ASUSie.

> Może jeszcze numer seryjny podać? Nie pamiętam już dzisiaj. Były
> dziadowskie i krótko gościły w moim komputerze, więc nie ma o czym
> pamiętać.

Wyrabiać sobie opinię o całej ofercie na podstawie jakiś dziadowskich
modeli z dolnej półki cenowej to trochę głupie - nie uważasz?
To samo wyrobić sobie pozytywną na podstawie jednej MB. ;D
Ponadto jakość produktów się zmienia. Np. uwielbiany przez Ciebie ASUS
przez lata "trochę" zniżył loty, no ale i staniał przy tym.

> Teraz może tak, ale w czasie kiedy miałem płytę MSI - właśnie około 7 -
> 8 lat temu funkcja przywracania biosu z dyskietki nie była normą.
> Możliwość tą miały tylko lepsze płyty główne.

Bzdura. Każdy AMI/Phoenix/Award już za czasów Pentium (o ile nie 486) miał
BB - wcześniej faktycznie było różnie, ale to było "lekko" wcześniej niż 8
lat.

> Poza tym co należy rozumieć pod słowami "czoło stawki"? W jakim sensie
> ma to być rozpatrywane: ilości sprzedanych płyt, jakości, wydajności itd?
> Jeżeli chodzi o ilość sprzedanych płyt to porównując znowu do samochodów
> - Fiat i Skoda też mają największą sprzedaż, ale czy to oznacza, że to
> najlepsze auta? Będą w czole stawki przy rozpatrywaniu ilości
> sprzedanych aut, ale czy to się przekłada na bycie w czole stawki pod
> względem jakości i wydajności (szybkość, spalanie itd)?

Ale się rozwodzisz. Podaj coś na poparcie Twojego
"Mogą przodować może w sprzedaży płyt głównych w Polsce."

> Z czego wnioskujesz, że nie znam oferty konkurencji?

A no z tego, że porównujesz produkt ASUSa do oferty GB, której nie znasz
(dowód - pytasz o model płyty GB o podobnych możliwościach w podobnej
cenie).

> Wróć, przecież już
> odpowiedziałeś na to pytanie - "Wydaje mi się". Rzeczywiście, wydaje ci
> się.

Rzeczywiście. Wydawało mi się, jak widzę słusznie. Teraz to już jestem
pewien na 100%.

> Zarzuciłeś mi asusowe klapki na oczach - ten asus, który aktualnie mam
> jest moją PIERWSZĄ płytą tego producenta.

Czyli tak naprawdę niewiele o nim wiesz.

> Spodobała mi się na tyle, że
> kupiłem inną płytę asusa dla znajomej i tą płytę polecam autorowi wątku,
> bo też okazała się niezła. I jeżeli nie jest to zgodne z twoją opinią to
> OK - twoje prawo.

:D

> Założony przez autora temat dotyczył taniej i stabilnej płyty głównej na
> dobrych komponentach i uważam, że ten asus który polecam spełnia te
> kryteria.

Żeby było jasne. Nie neguję Twojej propozycji - ta płyta nie jest zła.
Śmieszą mnie Twoje peany na cześć ASUSa. :D
I wcale nie jestem miłośnikiem GB, ani żadnego innego producenta.
No może za wyjątkiem sentymentu do Chaintech za 7NJS Zenith - kawał
dobrego sprzętu jak na tamte czasy - działa do dziś jako HTPC.

> Za te pieniądze ciężko dostać coś nowego w dobrej jakości.

I to jest prawda.

> Jeżeli masz inne zdanie to napisz co proponujesz i dlaczego a nie
> atakujesz moją propozycję, bo w tej chwili zachowujesz się jak politycy
> z PIS-u - nie mają własnych propozycji rozwiązania problemów a
> rozwiązania zaproponowane przez innych są przez nich zwalczane i
> ośmieszane. Chyba, że rzeczywiście jesteś z PIS-u to przepraszam -
> natury nie zmienisz :D

Akurat polityka jest mi obca, ale widzę Tobie świetnie idzie. ;D

> Więc masz jakąś propozycję dla autora wątku płyty gigabyte - nowej i z 2
> letnią gwarancją w podobnej cenie i jakości do tego asusa
> zaproponowanego przeze mnie?

Skoro lubisz "Aledrogo" to proszę
http://allegro.pl/item848816990_gigabyte_ga_ma74gm_s2h_amd_740g_am2_vga_fv_nowa.html
za 199 + wysyłka, do tego 3 lata gwarancji, na plus HDMI, o 2 więcej SATA
i co dla mnie najistotniejsze SPDIF (specjalnie podaję aukcję zakończoną
by nikomu nie robić reklamy - chodzi tylko o przykład, że można kupić w
tej cenie).

Jeszcze taniej można kupić ASRocka i to na nowszych czipach, ale... nie
ujmując firmie z jakością różnie bywa. Z drugiej strony w tej cenie to
wszystko ten sam "szmelc". ;D

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/