Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2

Autor: djs <djs_at_WYCIACH.poczta.onet.pl>
Data: Wed 03 Feb 2010 - 16:56:59 MET

Wiesław napisał (a):

> Nie masz racji. Tu jest funkcja ACC płyty Gigabyte GA-MA78LM-S2 za ok
> 200zł.
> http://i45.tinypic.com/fm00oo.jpg

Masz rację - tej płyty nie brałem pod uwagę, gdyż nie zmieściła by mi
się karta grafiki + Audigy 4. Szukałem płyty z odstępem przynajmniej o 3
PCI od PCI-E i dlatego mogła mi "uciec".

> Asus M2A74-AM za tyle samo, nawet nie ma mostka SB710, który to
> umożliwia :)

Ale ten asus był proponowany autorowi tego tematu jako tania i stabilna
płyta główna. Najtańszy Gigabyte GA-MA78LM-S2 na alledrogo to 205 zł a
Asus M2A74-AM kupiłem za 159 zł, więc jest różnica :)

> Właśnie, jeżeli były kiepskie to dobrze byłoby znać modele i omijać.

Nie pamiętam dokładnie nazwy tych płyt.

> Patrz wyżej o funkcji ACC :). DualBios to po prostu wygoda, która nic
> nie kosztuje.

Nie ma nic za darmo - wszystko jest wliczone w cenę. Ale jak już jest to
OK - fajny dodatek.

> Resztę posiada również konkurencja. Nawet aktualizowanie
> biosu spod Windows :)

Co oczywiście jest najszybszą metodą na uwalenie biosu.
I nie ukrywam, że też aktualizuję bios w ten sposób :)

> Ja znam polskie realia i w sumie do nich się odnoszę. W Polsce Gigabyte
> ma podobno ok 50% rynku płyt głównych.

Podobno? Na jakim zestawieniu się opierasz?

> Jeżeli uważasz, że Asus to drogi
> producent to chyba źle się wstrzeliłeś w rynek kupując ich wyroby
> z najtańszego segmentu. Myślisz, że masz inną mentalność niż polską ? :)

Właśnie, że nie mam :) Stąd po długich poszukiwaniach wybrałem asusa
M4A77D, ponieważ w zakresie moich wymagań i w określonej cenie oprócz
mojego asusa znalazłem u Gigabyte jedynie GA-MA770-UD3 rev. 2.0, które
według użytkowników mają kiepsko umocowane radiatory na chipsetach, co
wpływa na ich stabilność (przegrzewanie się) i najlepiej zalecana jest
wymiana radiatora. Asus miał być OK i jest - stąd moje pozytywne opinie
o nim.
Jak chcesz to porównaj te dwie płyty. Dla mnie już wizualnie Asus
prezentuje się lepiej.
A wracając do ACC to z tego co pisał mi użytkownik GA-MA770-UD3 nie ma
on możliwości wyboru dodatkowych rdzeni, więc stąd moja wiedza o
gigabyte :)

> Wiadomo przecież, że jak ktoś liczy się z groszem to wybierze produkt
> o najwyższym stosunku jakość/cena, a przynajmniej tak mu się wydaje.

I ja tak zrobiłem :) Mając do wyboru w/w gigabyte a moją płytę to
dodatkowo zaoszczędziłem na dodatkowej przelotce USB -> LPT dla mojej
drukarki ;)

> A na światowym rynku? No cóż, producenci niechętnie podają dane.
> Znalazłem notatkę za 2006 rok: http://www.crn.pl/art,Ceny-w-gore,23408
> Z początku 2009r: http://www.iurl.pl/?NYOWg
> Także i tutaj dominacja Asusa nie wydaje się tak oczywista. Szczególnie
> gdyby odliczyć rynek chiński. Nie wydaje mi się jednak, aby to była
> kwestia ilości sprzedanych egzemplarzy. Ja po prostu znam jakość płyt
> Gigabyte i Asusa. Dlatego porównywanie do rynku samochodów wydaje mi się
> bez sensu.

Tu też masz informacje z początku 2009 r. tylko to tak jak i twoje linki
ten też nic nie wnosi - http://tinyurl.com/y9x9v9m
Co do jakości płyt gigabyte i asusa to opinii jest tak samo dużo, jak
wiele pojawia się tematów porównujących tych dwóch producentów.
Tak jak wspomniałem - mając do wyboru podobne płyty od różnych
producentów raczej nie wybiorę Gigabyte - 2 x się zraziłem i na razie
wystarczy.

Rozmowa wyszła od zaproponowania autorowi taniej płyty głównej ze
zintegrowaną grafiką a przerodziła się w porównywanie zalet i wag
produktów Asusa i Gigabyte :) Proponuję zakończyć tą dyskusję, bo w
sumie to chyba nie za wiele wnosi autorowi tematu :)

Pozdrawiam wszystkich użytkowników i miłośników Gigabyte i przepraszam,
jeżeli uraziłem kogoś moimi opiniami, ale zdania nie zmienię :D

--
AMD Phenom II X2 550BE @ x4, Asus M4A77D,  4GB A-Data EXTREME DDR2 800+