Re: PCtpwy odpowiednik Maca Mini

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Wed 03 Feb 2010 - 16:43:55 MET

"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message
news:2010020314070400@grush.one.pl...

> Nie. Bo one mają Windows. Używałeś kiedyś Mac OS X? :)

Używałem i to bardzo często... Mieszkam w USA, okazji wiele.
Mnóstwo kafejek internetowych ma tu w USA makówki.
Makówki są tez w bibliotekach publicznych. Miałem nawet
starego laptopa parę miesięcy ze starym systemem Mac OS.

Naprawdę nie ma się nad czym zachwycać w porównaniu
z MS Windows i gdyby MS Windows tak jak Mac OS miał
pracować zawsze na konkretnej platformie sprzętowej i nie
miał do czynienia ze składakami wszelkiej maści to też byłby
"bardziej niezawodny" bo nie byłoby problemu ze sterownikami.
Microsoft ma nie do porównania większą gamę różnorodnego
sprzętu z którym musi być kompatybilna niż Mac OS a co za
tym idzie nie ma fizycznej możliwości przetestować wszystkiego
ze wszystkim w dowolnych kombinacjach, co jest z w 100%
możliwe w przypadku tych kilku modeli makówek dostępnych
w sprzedaży z Mac OS X.

> Nie. Raczej między Mac OS X a resztą świata.

Bzdurzysz. Zarzut był taki:

"A raczej na kieszeń tych, którzy wolą zapłacić i korzystać
z komputera jak z narzędzia do pracy, a nie bawić się w two-
rzenie partycji, reinstalowanie systemu, zapisywanie obrazów,
testowanie różnych wersji sterowników i optymalizowanie reje-
stru :) Komputery Apple są po prostu gotowymi systemami do
pracy, w których nie trzeba grzebać ani sprzętowo, ani pro-
gramowo."

Rodzi się więc pytanie: czy Ty używałeś kiedyś markowego peceta
z MS Windows którego kupiłeś od HP, Della, Toshiby lub Leenovo?
Gdybyś używał to wiedziałbyś, że płacisz więcej niż za składaka ale
właśnie jest jak piszesz: dostajesz gotowy, przetestowany komputer
który jest narzędziem do pracy i nie masz potrzeby bawić się
w tworzenie partycji, reinstalowanie systemu, zapisywanie obrazów
testowaniu różnych wersji sterowników i optymalizowanie rejestru.

Mam laptopa Toshiby, model Satellite P105-S9337 kupionego na
początku 2007 roku z Vista Premium i do dziś pracuje na oryginalnej
instalce Visty, oryginalnych sterownikach! To samo dotyczy całego
parku komputerów Dell w moim biurze: również kupione jako gotowe
narzędzie pracy z systemem operacyjnym skonfigurowanym.

Ty się przesiadłeś ze składaków-samoróbek na makówkę i podoba
Ci się że ktoś tą robotę za Ciebie odwalił, za co zapłaciłeś. Wydaje
Ci się więc że różnica przebiega pomiędzy Mac OS a Windows bo
po prostu nie masz żadnego doświadczenia z markowymi
pecetami na MS Windows.