Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2

Autor: djs <djs_at_WYCIACH.poczta.onet.pl>
Data: Wed 03 Feb 2010 - 11:31:07 MET

Michal Lukasik napisał (a):
> Dnia 2.2.2010, djs napisał(a):
>
> Jaki ten ASUS genialny. Wszystko fajnie tylko, że AFAIR ACC to właściwość
> chipsetów AMD a nie żaden asusowy wymysł.

A gdzie napisałem, że to asus wymyślił? Mi spodobał się sposób
implementacji tej funkcji w biosie i to wszystko.

> I nieprawdą jest, że tylko w ASUSie można wybierać, które konkretnie
> rdzenie mają być odblokowywane, baaaa, prócz wł/wył można podkręcać każdy
> z osobna (oczywiście nie bez ograniczeń - mowa o różnicach kilu procent).

Możesz podać przykład? Najlepiej w płytach do 300 zł, bo za tyle max
można kupić moją płytę główną.

> Jakie to były modele konkretnie?

Może jeszcze numer seryjny podać? Nie pamiętam już dzisiaj. Były
dziadowskie i krótko gościły w moim komputerze, więc nie ma o czym
pamiętać.

> Taaa, tylko trzeba wcześniej sobie ten BIOS tam nagrać. Jak tego nie
> zrobiłeś i nie masz drugiego kompa pod ręką to nie wiem czy to takie
> wygodne.

Jak chyba wiesz, producenci płyt głównych jak i innego sprzętu od
dłuższego czasu dołączają do swoich produktów cd ze sterownikami i
oprogramowaniem.
I właśnie na tym cd jest nagrany bios.
Może to rozwiązanie nie tak wygodne jak DualBios, ale też daje radę, a
na pewno nie trzeba szukać nic po internecie itd jak sugerujesz.

> Ponadto każdy producent ma podobną funkcję tyle, że inaczej zwane.

Czytaj dokładnie - przecież to właśnie pisałem.

> To nie MSI dawało tylko w *każdym* BIOSie bez wyjątku (pomijam jakieś
> przykłady muzealnych eksponatów) jest bootblock, który pozwala właśnie na
> "reanimację" z FDD i to AFAIR od dłuższego czasu niż 7 lat.

Teraz może tak, ale w czasie kiedy miałem płytę MSI - właśnie około 7 -
8 lat temu funkcja przywracania biosu z dyskietki nie była normą.
Możliwość tą miały tylko lepsze płyty główne.

> Tak z ciekawości. Na podstawie jakich danych te wnioski? Jakieś linki?

Poza tym co należy rozumieć pod słowami "czoło stawki"? W jakim sensie
ma to być rozpatrywane: ilości sprzedanych płyt, jakości, wydajności itd?
Jeżeli chodzi o ilość sprzedanych płyt to porównując znowu do samochodów
- Fiat i Skoda też mają największą sprzedaż, ale czy to oznacza, że to
najlepsze auta? Będą w czole stawki przy rozpatrywaniu ilości
sprzedanych aut, ale czy to się przekłada na bycie w czole stawki pod
względem jakości i wydajności (szybkość, spalanie itd)?

> A mi się wydaje, że nie śledzisz zbyt dokładnie bo nie bardzo znasz ofertę
> konkurencji i wygląda mi jakbyś miał ASUSowe "klapki na oczach". ;D

Z czego wnioskujesz, że nie znam oferty konkurencji? Wróć, przecież już
odpowiedziałeś na to pytanie - "Wydaje mi się". Rzeczywiście, wydaje ci
się.

Zarzuciłeś mi asusowe klapki na oczach - ten asus, który aktualnie mam
jest moją PIERWSZĄ płytą tego producenta. Spodobała mi się na tyle, że
kupiłem inną płytę asusa dla znajomej i tą płytę polecam autorowi wątku,
bo też okazała się niezła. I jeżeli nie jest to zgodne z twoją opinią to
OK - twoje prawo.

Założony przez autora temat dotyczył taniej i stabilnej płyty głównej na
dobrych komponentach i uważam, że ten asus który polecam spełnia te
kryteria.
Za te pieniądze ciężko dostać coś nowego w dobrej jakości.

Jeżeli masz inne zdanie to napisz co proponujesz i dlaczego a nie
atakujesz moją propozycję, bo w tej chwili zachowujesz się jak politycy
z PIS-u - nie mają własnych propozycji rozwiązania problemów a
rozwiązania zaproponowane przez innych są przez nich zwalczane i
ośmieszane. Chyba, że rzeczywiście jesteś z PIS-u to przepraszam -
natury nie zmienisz :D

Więc masz jakąś propozycję dla autora wątku płyty gigabyte - nowej i z 2
letnią gwarancją w podobnej cenie i jakości do tego asusa
zaproponowanego przeze mnie?

--
AMD Phenom II X2 550BE @ x4, Asus M4A77D,  4GB A-Data EXTREME DDR2 800+