Re: po zamianie monitora, brak sygnału z karty graficznej (zintegrowana na płycie)

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 16 Nov 2009 - 11:33:53 MET

micz pisze:
> Wyjąłem bateryjkę z płyty gł. na powiedzmy pół minuty i włożyłem z
> powrotem. I nic - to samo co było. Czarno i BIOS piszczy tak jak
> piszczał. Czy tak powinien przebiegać reset BIOSu, czy coś źle robię?
Nie, źle to robisz. Nie wiem skąd takie pomysły
Aby google zarchiwizowało, dla potomnych:

BIOSU NIE RESETUJE SIE WYCIĄGAJĄC BATERYJKĘ !!!

Po to na płycie jest clear-cmos zworka, jumper, ewentualnie w najgorszym
wypadku "styki do zwarcia" - by tego użyć. Zapewne w instrukcji płyty o
tym pisali, tylko nikt nie czytał. Do tej operacji należy mieć
odłączone zasilanie 230v od zasilacza (całkowicie). Samo wyciągnięcie
bateryjki przeważnie nic nie daje, pamięć trzyma ustawienia jeszcze
dobre kilka-kilkanaście minut, a najwyżej takie coś kończy się "sieczką"
w biosie (część ustawień utracona=skasowana, część losowo poustawiana,
część pozostała stara).