Re: Wybor laptopa

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Mon 12 Oct 2009 - 17:51:23 MET DST

Piotr pisze:
> Pisałem o zestawie monitor+pudło.

Rozszerz wypowiedź, bo SFF to jak najbardziej monitor plus
pudło, więc nie wiem, o co chodzi.

> Cokolwiek. Chce rolexa-jego sprawa. Nie Twoja brocha, czy wykorzysta,
> rozwali, zgubi, zmarnuje.

Skoro się pyta, to *moja*. Mam święte prawo skrytykować go
i odradzać mu. Daleki jestem od zasady "jak ktoś chce sobie
podciąć żyły to mu doradź najostrzejszy nóż". Oczywiście,
ma prawo nie uwzględnić mojej krytyki i zrobić co chce,
najwyżej sam się przejedzie na swojej głupocie.

> Tobie WYDAJE SIĘ, że wiesz lepiej, jakie są w konkretnym przypadku
> warunki używania komputera. Chce rolexa dla dziecka - nie Twoja sprawa
> dlaczego akurat rolexa. Może chce się polansować, może dziecko jest
> uczulone na materiały używane w zegarkach za kilkanaście złotych,
> powodów może być setka. Pytał o laptopa - wypada doradzić laptopa.

Nie. Bzdurne, szkodliwe podejście. Dlaczego mam konformistycz-
nie zgadzać się z każdą zachcianką pytającego? Z grzeczności?
Taki styl kontaktów z klientem to można wpychać pracownikom
korporacji, którzy albo będą się podlizywać klientowi, albo
stracą klienta i/lub robotę. Ja mam ten komfort, że mogę
mówić ludziom "mylicie się". I wiem, że ludzie *nienawidzą*,
gdy im się mówi, że się mylą...

> Gigantyczne offtopowanie w wątku też należy do regulaminu?

Nikt nie broni rozwinąć wątku w innym kierunku. Jak chcesz,
mogę zmienić temat, będzie wprost o sposobie doradzania i
odradzania przy zakupie sprzętu komputerowego.

|                 |  Politechnika Śląska                   |