Re: Wybor laptopa

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 11 Oct 2009 - 13:15:05 MET DST

Piotr pisze:
> Już prosiłem o przykład czegoś mniejszego od uATX, którzy zajmuje mimo
> wszystko całkiem sporo miejsca, nie na atomie.

Wszystkie te Small Form Factor PC. Na normalnych procesorach
desktopowych. Konkretnych przykładów nie podam, bo w życiu
nie przyszło mi na myśl, żeby obudowa ATX stojąca gdzieś da-
leko pod biurkiem zajmowała jakiekolwiek miejsce. Jedyny
problem co najwyżej sprawia mi przy odkurzaniu.

> -W jakim kolorze kupić balonik dla dziecka?
> -Po co balonik, to głupie, kup piłkę.
> No za takie porady to ja serdecznie dziękuję.

Czemu podajesz zupełnie bzdurne przykłady?

Sensowniej jest:

  - Jakiego Rolexa kupić dziecku?

  - Nie kupuj Rolexa, nie potrzebuje takiego wypasu,
    nie wykorzysta, rozwali, zgubi, zmarnuje się.
    Kup jakiś zegarek za kilkanaście czy kilkadziesiąt
    złotych.

  - Nie, koniecznie chcę dla niego Rolexa!

Zresztą niedawno na grupie ktoś podał świetny przykład z
dietetykiem i pieczywem razowym. Zacytuję:

] Przychodzisz do zaprzyjaźnionego dietetyka.
] - Jaki mam jeść chleb, bo razowy mi nie leży.
] - Jedz cymbale razowiec, bo najzdrowszy, a jak pszenne buły
] to nie szukaj u mnie alibi.

> Nie. Jest przejawem arogancji. Jego sprawa, że chce kupić coś, co nam

No i? Jestem arogancki, gdy chodzi o szerzenie wiedzy i uświa-
damianie ludzi. Nie zależy mi na tym, by mnie wszyscy lubili,
tylko by uważali na to, co mówię.

> nie wydaje się sensowne. Ma swoje powody, a wagi, które przykłada do

To niech *wyłuszczy* te powody, bo może same powody są bez
sensu. Czasem te powody ograniczają się do mody, snobizmu,
złego wpływu nie wyedukowanych technicznie doradców.

> poszczególnych cech mogą Tobie wydawać się bezsensowne. Ale to on wie

I mam prawo krytykować te wagi.

> lepiej, zna bardziej realia używania w danym kontekście, przez daną
> osobę i chce balonik. Nie piłkę.

Nie WIE lepiej tylko WYDAJE SIĘ MU że wie. Bo tu chodzi
o kwestie TECHNICZNE, a nie kwestię 'czy kupić komputer,
czy quada' (a to odpowiada wyborowi czy kupić balonik,
czy piłkę).

> Odbierzesz komukolwiek prawo do wolności słowa, pisaniu na pl.comp.pecet
> na temat windowsów i odpowiadania na nie?

To jest naruszanie regulaminu, bo nie należy do tematyki
grupy.

A krytyka decyzji o zakupie sprzętu *należy* do tematyki
grupy, więc nie chodzi tu o kwestie statutowe, ino o cen-
zurę niewygodnych dla jednostek treści.

Nie wytaczaj głupich argumentów, jeżeli nie masz co po-
wiedzieć.

|                 |  Politechnika Śląska                   |