Re: Jak doposażyć laptopa?

Autor: abc <abc_at_def.com>
Data: Sat 10 Oct 2009 - 13:48:30 MET DST

> Witam. Możliwości jest wiele. W roli modemu możemy użyć telefonu komórkowego podłączonego przez USB lub BT. Można użyć
> dedykowanego modemu USB lub Express Card. Oferty są różne. Najtańszy jest Play Online ale o ograniczonym zasięgu - 45 zł. za 10GB
> http://web.playmobile.pl/pl/internet/promocje/play-online-extra/index.html . Multimo mobile pracujące na sieci Orange chyba jest
> najtańsze o najlepszym zasięgu - abonament od 49,90 zł. za 7GB http://www.telepolis.pl/grafika/newsy/2009-10/multimo_mobile.pdf .

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź.

Mam komórkę 3G, nawet 3,5 G, ale przy abonamencie w Orange wychodzi to bardzo drogo:
12 gr. brutto za każde rozpoczęte 100 KB liczone w sumie: wychodzące i przychodzące.
Stąd pomysł z wykorzystaniem slotu Express Card/PCI Card.

Poczytam dokładnie podane przez Ciebie przykłady. Łączenie przez komórkę miałoby
ten atut, że byłoby możliwe także korzystanie z Internetu na innych komputerach "w terenie",
gdy nie mam przy sobie laptopa. Wymagałoby to wtedy tylko wgrania Nokia PC Suite.
Takie sytuacje są w moim przypadku możliwe.

Mam jeszcze pytanie jakie ograniczenia zasięgu masz na myśli. Chodzi mi o możliwość
łączenia się w dowolnym miejscu, najczęściej jednak w Warszawie. Gdyby więc wymaganie
dowolnego zasięgu miało bardzo zwiększyć koszty, to wpierw rozważę wybór ograniczonego
zasięgu.

Pozdrowienia