Re: Jak doposażyć laptopa?

Autor: tomek <tomek_at_nie.mam>
Data: Sat 10 Oct 2009 - 14:07:11 MET DST

> [...]
> bardzo drogo:
> 12 gr. brutto za każde rozpoczęte 100 KB liczone w sumie: wychodzące i
> przychodzące.
> Stąd pomysł z wykorzystaniem slotu Express Card/PCI Card.
>
> Poczytam dokładnie podane przez Ciebie przykłady. Łączenie przez komórkę
> miałoby
> ten atut, że byłoby możliwe także korzystanie z Internetu na innych
> komputerach "w terenie",
> gdy nie mam przy sobie laptopa. Wymagałoby to wtedy tylko wgrania Nokia PC
> Suite.
> Takie sytuacje są w moim przypadku możliwe.

Możesz wybrać modem podłączany przez port USB ( jest on porównywalny do np.
pendriva i pewnie wystaje z boku bardziej niż karta Express Card). Każdy
komputer obecnie ma USB więc nie będzie większego problemu. Pakiety danych w
ofertach głosowych są droższe niż dedykowane i moim zdaniem atutem jest to
że możesz korzystać z internetu przez samą komórkę bez laptopa. Ogólnie są
one z małą liczbą MB i do laptopa lepiej wybrać duże dedykowane oferty -
wszystko zależy od tego ile potrzeba danych.

> Mam jeszcze pytanie jakie ograniczenia zasięgu masz na myśli. Chodzi mi o
> możliwość
> łączenia się w dowolnym miejscu, najczęściej jednak w Warszawie. Gdyby
> więc wymaganie
> dowolnego zasięgu miało bardzo zwiększyć koszty, to wpierw rozważę wybór
> ograniczonego
> zasięgu.
>
> Pozdrowienia

Play nie ma pokrycia zasięgiem w całej Polsce i Play Online działa tylko na
nadajnikach 3G. Mapę nadajników wszystkich sieci można sprawdzić np. tutaj
http://mapa.btsearch.pl/ .