Re: wiecznie zawieszający się komputer

Autor: GraaaL <graaal1BEZTEGO_at_wpUSUN.TO.pl>
Data: Thu 01 Oct 2009 - 13:56:43 MET DST

MSepujszon pisze:
> Witam,mam taki problem - otóż komputer b. często mi się zawiesza i to

> Niemniej przez ten czas zmieniłem zasilacz (na markowy Chieftec 400W),
> założyłem ogromne chłodzenie na procesor,
> kupiłem dwie identyczne pamięci GoodRam DDR2 667 1 GB (nigdy ich nie
> podkręcałem, tak samo jak procesora).
> Odczyty z czujników bywają rózne-raz bardzo niskie, innym razem wysokie
> Nawet dysk twardy (SATA II) zdążyłem wymienić...

Wygląda na to, że wymieniłeś już prawie wszystko... Niestety może się
zdarzyć, że również markowa płyta, czy pamięci są uszkodzone...

Najczęściej takie zwiechy to są albo problemy z systemem (drivery) albo
pamięci.
Moim zdaniem chłodzenie pamięci Ci nie pomoże... Ono sprawdza się wtedy
gdy z mocą komputera balansujemy "na krawedzi"

Ja zrobiłbym tak:
1. Jesli tego nie robiles - reinstalacja systemu polaczona z
odswiezeniem sterownikow (trzeba sie przylozyc i grzebnac w internecie
za nowymi)
2. Sprawdzenie czy do Twojej plyty jest upgrade BIOSU - jesli jest to
nalezy go zrobic.
3. Zdefaultuj BIOS. Wylacz regulacje obrotow wiatrakow - nich caly czas
chodza na maxa)
4. Jesli pamiec masz w dwu kawalkach a cztery gniazda na plycie -
przeloz je. Jak juz wyjmiesz pamieci przeczysc ich styki (polecam po
prostu czysta kartke papieru jako sciereczke)
5. Sciagnij i uruchom program Memtest86 do testowania pamieci. I pomecz
komputer kilkanascie godzin. Jak nie bedzie bledow - pamieci masz sprawne
6. Sprawdz chlodzenie procesora (czesto przy niskoobrotowych wiatrakach
w radiatorze zbiera sie kurz)

pozdrawiam