Re: Zasilanie UPS

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 27 Sep 2009 - 12:46:28 MET DST

MC pisze:
> Żadna firma nie zasługuje na pełne zaufanie, zwłaszcza po ostatnich
> przejęciach. Ale na przykład niektóre wersje Powerware z Eatona.
> Wykonanie, ergonomia obsługi, szybkość ładowania...
No widzisz, już jakieś konkrety ;)
Niestety w tej branży czasem ciężko cokolwiek wybierać, kierując się tym
  jak sprawuje się starszy sprzęt tej samej firmy, podobnie jak w
samochodach - to że stare mercedesy były porządne i jeżdżą do dziś, to
nie znaczy że aktualne produkty będą miały podobną jakość. Dlatego
chętnie wysłucham każdej opinii, zwłaszcza popartej technicznym
wyjaśnieniem a nie marketingowym "moje jest mojsze"

> Uważam, że to
> 1) cholernie drogo. Jak na ten poziom techniczny.
Fakt, za dwa akumulatory, przetwornicę i parę drobiazgów (teraz już nie
ma trafa na 50Hz, wszystko jedzie w kHz i po stronie w.n. jest
modulowane w sinus) to jest drogo. Ale 30x40cm materiału, kawałek paska
i jakieś dodatki za 0.1$ i nazywa się to "torebka" i też potrafi 400zł
kosztować ;)

> 2) wyższość APC jest mocno dyskusyjna. Jeśli np. Back 1200 się ładuje 16
> godzin to już nie jest UPS.
To "troche mocno" porażka. Starsze upsy chyba wszystkie miały takie
dupiate rozwiązania, że elektronikę zasilało malutkie trafko ~10VA, z
którego był też ładowany aku. Dopiero gdzieś na poziomie Smart1000/1400
ładowanie zostało pogonione z głównego transformatora.