Re: Zasilanie UPS

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 26 Sep 2009 - 22:40:00 MET DST

MC pisze:
> A w czym są lepsze od tańszych konkurentów? Zainteresowałeś się może
> zużyciem energii?
Masz jakieś dane na temat różnic zużycia energii przez APC (które
konkretnie?) a "inne" upsy?
Jeśli uważasz że są takie same jak ever/xpower/inne - to oświeć nas :)

> Dlatego podziwiam siłę marketingu tej firmy. Wymiana baterii wystarcza
> do odświeżenia wszystkich ups-ów.
Ale to nie marketing powoduje, że ups działa, tylko jego budowa. I w
markowych upsach na prawdę wystarczy wymiana aku i jedzie przez wiele
lat bez problemów.
Problemy zaczynają się gdy wypalają się styki w przekaznikach, lecą
warystory na wejściach, kondensatory tracą pojemność i parametry, padają
z przegrzania tranzystory falownika i układy regulacji ładowania... Tyle
że w markowych (i do tego zaliczam APC z serii Smart, Matrix itd) to się
dzieje po naprawdę wielu latach ciężkiego użytkowania, a w tanim
badziewiu (np ever, tanie MGE, albo najtańsze apc "w listwie
zasilającej" i małe Back) po roku-dwóch. I nie siła marketingu o tym
mnie przekonała, tylko kilkanaście a może -dziesiąt upsów pod opieką,
kilkaset serwisowanych i kilka własnych prywatnych.
W poczciwych APC Smart 1400inet (gdy są sprawne) wystarczy odkurzyć
wnętrze, wymienić akumulatory, zainicjalizować soft i włączyć
kalibrację, i chodzą bez przerw już 10-12ty rok. A niesprawnych z tych
co mam od zakupu nie widziałem. Niesprawnych używanych trochę się
trafiło, ale nie wiem co musieli im robić źli ludzie, żeby popalić styki
przekaźnika na 40A/400v