Re: Gdzie i jaki nowy laptop?

Autor: Szarlih <szarlihy_at_wp.pl>
Data: Fri 31 Jul 2009 - 23:14:48 MET DST

Krzysztof Stachlewski jest autorem poniższej notatki:

> Mam nadzieję, że to nie tylko moda. Jak dla mnie to rewelacja
> nie być przywiązanym do jednego miejsca w jednym budynku,
> aby móc nad czymś normalnie pracować.

i do tej nieprzywiązanej normalnej pracy najlepiej byś potrzebował
quada, raida i 8 GB RAM? bo to jest jednostka o dużej mocy obliczeniowej
(nie mówiąc już o klastrach).

> A mocy obliczeniowej po prostu potrzebuję.

ja też. prawdziwej mocy obliczeniowej, a takiej laptopy nie oferują, bo
do czego innego mają służyć. i twierdzisz, że wykorzystujesz moc karty
graficznej? która żre i grzeje się tyle co procesor.

> To masz na myśli mówiąc, że to bez przyszłości?

mam na myśli, że tam gdzie faktycznie potrzeba mocy laptop się nie
sprawdza. upychanie wydajnych, prądożernych i wydzielających sporo
ciepła podzespołów w ciasnej obudowie to nieporozumienie. laptop ma
pewne zalety kosztem pewnych wad. i dość standardowe w tej chwili 1.8-2
GHz i 2-4 GB RAM absolutnie wystarcza do pracy.

--
                 _____