Re: Gdzie i jaki nowy laptop?

Autor: Krzysztof Stachlewski <stach_at_fr.pl>
Data: Fri 31 Jul 2009 - 23:29:11 MET DST

Szarlih pisze:
> i do tej nieprzywiązanej normalnej pracy najlepiej byś potrzebował
> quada, raida i 8 GB RAM? bo to jest jednostka o dużej mocy obliczeniowej
> (nie mówiąc już o klastrach).

4GB w zupełności byłoby OK. :-)
A procesora nigdy nie za mało.

> ja też. prawdziwej mocy obliczeniowej, a takiej laptopy nie oferują, bo
> do czego innego mają służyć. i twierdzisz, że wykorzystujesz moc karty
> graficznej? która żre i grzeje się tyle co procesor.

Mocy karty nie, chyba że w coś gram. :-)
Niestety laptop to kompromis. Daje wystarczająco dużo mocy
obliczeniowej i daje się przenosić.

> mam na myśli, że tam gdzie faktycznie potrzeba mocy laptop się nie
> sprawdza. upychanie wydajnych, prądożernych i wydzielających sporo
> ciepła podzespołów w ciasnej obudowie to nieporozumienie. laptop ma
> pewne zalety kosztem pewnych wad. i dość standardowe w tej chwili 1.8-2
> GHz i 2-4 GB RAM absolutnie wystarcza do pracy.

Ja to wszystko wiem, ale niestety z powodów obiektywnych,
klasyczny blaszak jest mi na grzyba. :-/ Nie da sie z nim
przemieszczać. Z kolei systemy barebone łączą wady obu rozwiązań. :-)
Widzę, że moje potrzeby są niestandardowe i stąd kiepska oferta
producentów.

Stach

--
http://stachlewski.info