Re: MAC co za i przeciw?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Tue 14 Jul 2009 - 08:38:53 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "MK"
>Ma w pewnym stopniu przypominać to co można usłyszeć podczas nagrania.

Czyli nie ma nic wspólnego z oryginalnym brzmieniem instrumentów.

>Jak realizator schrzani sprawę to nie ma siły.

A to zupełnie inny problem. :-)

>To jest chyba największy problem. Jednak nawet domowymi sposobami można
>już zauważalnie zmniejszyć niektóre niekorzystne zjawiska w
>pomieszczeniu odtwarzania. Co do akustyki przy rejestracji to chyba
>jest sprawa nagrywających - czasem się udaje oddać przestrzeń sali
>koncertowej, kościoła itp.

I teraz nasuwa się pytanie - czy, na przykład, przy słuchaniu nagrania
organowego w małym pokoiku chcemy mieć pogłos, czy nie. I tu nie ma IMHO
jedynej słusznej odpowiedzi.

>No niestety, występuje.

Te kable kierunkowe... ;-)

>Wiem. Ale daltonizm jednak określany jest jako wada wzroku.

Ale ja piszę o czymś zupełnie innym.
Nie mamy żadnej możliwości zweryfikowania cudzych wrażeń.
Jeśli ty byś wszystko to, co ja widzę na "mój zielony" widział tak, jak
ja widzę czerwony, i na odwrót, wciąż nazewnictwo mielibyśmy spójne
mimo, że "wygląd" byłby zupełnie różny.
OK, żeby było bardziej technicznie, bo to faktycznie może być
niezrozumiałe - wyobraź sobie, że robisz dwa urządzenia składające się z
kamery, oraz jakiejś przetwarzającej obraz elektroniki. Oba urządzenia
są identyczne poza tym, że jedna kamera daje obraz negatywowy w stosunku
do drugiej. Jedno urządzenie programujesz tak, że wykrywa najwyższy
poziom sygnału, drugie zaś tak, żę wykrywa najniższy. Oba w efekcie
działają praktycznie tak samo mimo, że sam sygnał pochodzący z kamer
jest różny.
I w przypadku wzroku nie jesteśmy w stanie stwierdzić, że takich różnic
osobniczych nie ma.

--
[------------------------] A prokreacja w cukierni jest słodka... przez
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] pączkowaie (Krzysztof Kędzierski)