Re: komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?

Autor: STranger <pisz_na_at_berdyczow.pl>
Data: Mon 13 Jul 2009 - 21:03:21 MET DST

ja.rs.em pisze:
> Witam.
> Pomozcie, bom ciemny w kwestii komputerow (i tego na co wydaje kase moja zona ;))
> Mam taki zestaw:
> Typ procesora AMD Athlon 64, 1800 MHz (9 x 200) 3000+
> Nazwa kodowa Venice S939
> Właściwości płyty głównej:
> Producent Gigabyte Technology Co., Ltd.
> Nazwa GA-K8NMF-9

> Mam pytania takie:
> 1. czy mogę spróbować ulepszyć tego starego kompa?

Tak.
Do tej płyty procesor możesz lepszy włożyć:
http://allegro.pl/48880_athlon_64_x2_s939.html

> 2. czy lepiej nowy zestaw (taki do 2200 max)

No wiadomo, że "lepiej" w sensie szybciej będzie, ale czy oby na pewno
chcesz wydać tyle kasy? :>
Dość tanio da się zmodernizować to co masz dzięki temu że masz płytę na
s939 i grafikę na PCI-E. Ja bym tak zrobił.

> 3. a może coś ze starego zestawu zostawić i włożyć do nowego?

Dołóż lepszy CPU, te 4 moduły po 512MB sprzedaj a zakup 3x1GB
Grafikę kup na allegro, np jakiegoś używanego Radeona x1950Pro za 260
zł, do Stalkera jak znalazł.

Tu sobie porównaj różne karty grafiki:
http://www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html

Zasilacz tylko od razu na jakiś markowy 500W wymień, przyda się zasilacz
do nowego kompa od razu za jakiś czas.
Dodatkowo możesz zmienić dysk na coś szybszego i bardziej pojemnego, ale
niekoniecznie moim zdaniem.

Czyli:
1. nowy CPU
2. Więcej RAM
3. Nowocześniejsza grafika
4. Mocniejszy zasilacz

Wszystko możesz kupić z drugiej ręki tanio na allegro, za wyjątkiem
markowego zasilacza, ten radze kupić nowy i w zwykłym sklepie realnym.
Stare części też sprzedaj na allegro.

--
pozdrawiam
STranger