Re: CF 300x porównywalna do HDD IDE co do szybkości?

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sun 12 Jul 2009 - 23:29:19 MET DST

Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości
news:191d7829-ea4e-403a-a978-e04d0ef5a54a@f16g2000vbf.googlegroups.com...
On Jul 12, 7:06 pm, "MC" <m...@go2.pl> wrote:
> BTW. A co myślisz o tych
> Transcendach:http://www.transcendusa.com/Products/ModDetail.asp?ModNo=177
> powiedzmy MLC, gdyż nie będąc pewien to taki 32GB MLC wydaje się
> rozsądnym kompromisem między ceną a pojemnością.
> -------------------------
> O jaki model konkretnie chodzi? Czy to nie ten z kontrolerem JMicrona?

No np. o ten:
http://www.memoryc.com/storage/solidstatedisk/transcend32gbinternalssd.html
TS32GSSD25-M
---------------------
A nie TS32GSSD25 z S na końcu? Wtedy na 100% byłby z kontrolerem JMicrona
602 i pamięciami Samsunga.

A skąd mam wiedzieć który jest z tym kontrolerem, jakoś nie natknąłem
się na stosowną lekturę...
---------------------
A po co producenci mają zdradzać szczegóły jak klienci i tak kupią kota w
worku? Trzeba wymagać od producentów i sprzedawców podawania takich rzeczy.

A jeśli nawet to i tak Linux jest głównym system którego używam i
sobie go odpowiednio zoptymalizuję, o połowę mniej ostro niż w tym
rozwiązaniu z pamięcia CF, i wtedy użytkowanie będzie ładne, no nie?
Start systemu i aplikacji na tym zyskają, bo odczyt z tego dysku jest
zagwarantowany na poziomie ~70MB/s a co do zapisów to w sukurs
przyjdzie tu głębokie buforowanie...
To chyba nie ten. U mnie czytał 130MB/s. Zapisywał owszem, około 65-70MB/s.
Ma kilka pożytecznych cech, np. wykorzystuje NCQ do zapisu. Jednak od
najnowszych konstrukcji dzieli go sporo. Dla mnie największą wadą jest brak
możliwości wymiany firmware'u. To znaczy, że rzecz dla producenta jest
nierozwojowa.