Re: MAC co za i przeciw?

Autor: MK <userneme_at_hostname.com>
Data: Thu 09 Jul 2009 - 19:41:11 MET DST

Dnia 09.07.2009 rs <no.address@no.spam.pl> napisał/a:

> nie. to jest wlasnie ta sama polka. zapomnij na chwile o cenie. mac
> pro to jest komputer stacjonarny z obudowa tower i z takimi
> odpowiednikami w rodzinie PC nalezy porownywac. to zasadniczo jest
> przeciez PC.

Ale temat był o Macach w ogóle, a nie tylko o niszowej linii Pro.
I choćbyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość to ludzie jednak
patrzą na cenę. Skoro Mac Pro to taki kilkukrotnie droższy "firmowy" PC
to po co go kupować? Tylko dla OSX? A może dlatego, że droższy to
lepszy?

> porownaj te dwie konstrukcje, ktore juz tutaj przywolalem:
> http://www.apple.com/imac/design.html
> http://tinyurl.com/mt3uwd
> a jak powstanie inna firma, sprzedajace swoje skladaki PC pod swoja
> nazwa, po wyzszej cenie, to tez bedziesz kombinowal jakby tu cene w
> umiescic, w rozmowie o mozliwosciach rozbudowy?

Ale ja naprawdę nie mam nic do Maców jako takich. Do rozmowy włączyłem
się kiedy padły stwierdzenia o racji bytu wyłącznie gotowych pudełek,
śmierci składaków itp. To czy jakiś sprzęt "produkuje" HP czy Apple nie
robi mi większej różnicy.

> no ale co chcesz tutaj doradzic? nie kupuj bo drogie? ok. zgadza sie,
> jesli pytek ma maly budzet. apple jest drogi, szczegolnie na malym
> lokalnym rynku. ale to pytek decyduje, czy to jest dla niego drogie
> czy nie.
> a konkretnie. Adam zakladajac ten watek chcial poznac zdanie
> spolecznosci PCtowej na temat tego, co sadzi na temat makowek.
> cena zostala wwpomniana juz w pierwszych paru postach. z tym nie ma co
> dyskutowac.

Ja to odebrałem jak pytanie o pewną specyfikę komputerów Apple, która
jest najbardziej charakterystyczna dla tej firmy.

> i bardzo dobrze. niech glosuja. ja tam, akurat jestesm za tego typu
> roznorodnoscia i zeby coraz wiecej ludzi kupowalo makowki. wtedy jest
> szansa, ze w takich krajach jak polska bedzie on tanszy.
> z jednej strony ludzie psiocza na monopol microsoftu, a z drugiej
> strony jak jest szansa na jakas chocby niewielka przeciwwage, to juz
> sie robi problem. potrafisz mi to wytlumaczyc? <rs>

Dla mnie to nie byłby żaden problem gdyby np. 20 % komputerów w Polsce
to były Maki Pro.

--
MK