Re: MAC co za i przeciw?

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Thu 09 Jul 2009 - 02:53:07 MET DST

On Thu, 9 Jul 2009 00:00:41 +0000 (UTC), MK <userneme@hostname.com>
wrote:

>Pewnie są, tylko warto się zastanowić jaka jest cena takiej awangardy i
>co w ten sposób można stracić.

no i wracamy do tego samego, ktory jest jedynym czynnikiem, ktory
kluje nie makowcow w oczy. cena. wiec po raz (n-1). nie twoje
pieniadze, nie towje zmarwienie. jedni kupuja toyoty, inni BMW, inni
bentleye.

>Otwórz sobie dowolną gazetę o hi-fi, wejdź na tematyczne www,
>pojedź na Audio Show... Osobiście nie słyszałem, żeby ktokolwiek
>normalny kupował amplituner AV wyłącznie po to, żeby słuchać muzyki.
>Sprzęt stereo żyje i ma się dobrze.

owszem kupuja. wejdz na strone dowolnej duzej sieci sklepow
elektroniczych i zobacz ile skladakow przed wzmak, wzmak, koncowka
mocy oferuja. dzwiek jest obecnie integralna czescia kina domowego,
dlatego samo stereo idzie juz do lamusa, choc fanatyczy z pewnoscia
pozostana.

>Zawsze był w pewien sposób "elitarny". Dobre komponenty na początku lat
>90-tych wcale nie kosztowały znacznie mniej niż obecnie. Zresztą umówmy
>się - "elitarny" to może być w Polsce, na zachodzie wydanie np. kilku
>tyś. euro raz na kilkanaście lat to nie jest jakiś "elitarny" wydatek.

aaaaha. ale jakos ci przeszkadza, ze ludzie wydaja wieksza kase na
makowke na zachodzie. czyz nie?

>A co do jakości dźwięku to chyba nie wiesz o czym piszesz, polecam
>sprawdzić na żywo jakie są możliwości dobrego dwukanałowego zestawu.
>Zresztą nawet "na zdrowy rozum" do widać - w amplitunerze za tę samą
>cenę masz kilka dodatkowych kanałów i całą masę różnych cudów Dolby, DTS
>itp. Logiczne jest, że komponenty muszą być bez porównania gorszej
>jakości.

a wez zobacz jakie parametry toru akustycznego maja topowe amplitunery
takich firm jak np. denon, yamaha, jvc

>No i właśnie lampy we współczesnych wzmacniaczach lampowych możesz
>zmieniać.

no mozesz i co z tego. uwazasz, ze wspolczesne wzmacniacze lampowe to
jjest wspolczesna technologia?

>Ale to nie tylko "tuning" fanatyków. W Polsce produkuje się od podstaw
>całkiem ciekawe konstrukcje. Sound-Art, Baltlab, Amplifon, Struss i
>pewnie wiele innych. Nie są zbyt popularne ze względu na wysoką cenę,
>ale można. Potrzebne są jednak znacznie większe umiejętności dlatego
>zupełnie nie rozumiem porównywania budowania wzmacniacza z prostym
>składaniem PC.

nie koniecznie. masz schemat, elementy. przy dobrych ukladach nie
musisz nawet wiedziec nic o elektronice. tak samo jak przy doibrych
ukladach nie musisz wiedziec nic o hardwarze komputerowym jesli ktos
ci odpoweidnie czesci dobierze.

>No to w skali światowej albo jakiegoś rozwiniętego kraju jaki był
>udział iMaków w rynku komputerów osobistych?

nie duzy, ale za to widoczny, tam gdzie applowi na tym zalezalo. imac
jak wszedl na rynek w 1998 roku byl wieklkim hitem.

>Ja nie twierdzę, że laptopy to jakieś wielkie zło (choć mają bardzo
>istotne wady, które można by zmienić). Nie sądzę jednak, żeby klasyczny
>blaszak umarł "śmiercią naturalną". Jeśli już to zostanie zamordowany z
>premedytacją.

kiedys umrze. o to mozesz byc spokojny.

>Przez półtora roku ten sam procesor Intela jest modelem ze średniej
>półki. Nie pamiętam podobnej sytuacji od pierwszego Pentium, ale może
>nie śledziłem rynku zbyt dokładnie.

prownywanie cen z obecnym z cenami obecnymi nie ma dodatkowo wielkiego
sensu , ze wzgledu na globalny kryzys, ktory odbija sie na wszystkich
galeziach gospodarki.

>Te długoterminowe trendy to trochę fikcja. Faktycznie sprzęt tanieje,
>ale szybkość spadania cen i pojawiania się nowych modeli może być
>całkiem różna. I wcale nie jest powiedziane, że cały czas tak będzie.

jak na razie prawo moore'a ma sie dobrze, a trend o ktorym tutaj mowa
wynika po czesci wlasnie z tego prawa.

>Dla pewnych parametrów trudno prognozować ciągły wzrost. Częstotliwość
>CPU kiedyś z roku na rok się prawie podwajała teraz praktycznie stoi
>w miejscu.

mowimy o mocy obliczeniowej, nie o czestotliwosci. nastapil zakret w
technologi. teraz przetwarzamy informacje rownolegle.

>Samodzielnie składanych. Właśnie o to chodzi, żeby nie być skazanym na
>wymysł firmy, która miałaby wiedzieć lepiej od użytkownika czego on
>potrzebuje.

ok. niektorzy nadal beda to robic jeszcze przez jakis czas. ja np. juz
wole kupic sprzet od firmowy i nawet za cene utraty gwarancji go
modernizowac niz skladac go od podstaw. potem zostana sami maniacy,
tak jak dzisiaj ci skladajacy wlasne motory.

>Najlepiej widać to na przykładzie laptopów. Ostatnio znajoma mnie
>poprosiła, żebym coś doradził. W temacie zupełnie nie siedzę, ale jak
>popatrzyłem trochę na recenzje i opisy to jest masakra. Laptop A ma
>lepszą klawiaturę, laptop B lepszą kartę graficzną, laptop C jest lepiej
>wykonany, laptop D posiada lepszą matrycę, a laptop E dłużej popracuje
>na baterii itp...

no sorry, ale idelnych rzeczy to nawet w przyrodzie nie ma. istotne
jest co jest najwazniejsze przy takim zakupie i na tym polega
inteligentny wybor. dokladnie to samo masz z komorkami, z PDA, z mp3
playerami i kazdym imnnym sprzetem mobilnym.

>Wychodzi na to, że użytkownik powinien kupić np. 5 laptopów: do biura,
>multimediów, "biznesu", gier, i taki który ładnie wygląda...

i dlatego kupuja powebooki. hehehe
nie wiem jak jest z gierkami, ale cala reszte obsluguja wysmienicie.
nawet od biedy 3D popchna.

>To właśnie jest koszmar "firmowości". A gdyby był standard i dostępne
>części to można by złożyć (albo zlecić złożenie) takiego jaki pasuje i
>najlepiej odpowiada wymaganiom.

ale wiekszosci jednak pasuje to co kupuje. laptop to nie zona, ktorej
slubujesz do grobowej deski. zmienisz go za dwa-trzy lata. ja tam ni
ewidze, zadnego problemu. uwazam, ze skladanie komputerow jest juz
przezytkiem. komputer traaktuje jako kolejne narzedzie do pracy czy
rozrywki. zawsze potrafie znalezc taki sprzet, ktory spelni moje
wymagania, a z wyjatkiem gierek, nie sa takie znowu male.

>Ale tu nie chodzi o konieczność składania tylko o taką możliwość.
>Samodzielne składanie PC chyba nigdy nie było bardziej popularne niż
>gotowe zestawy ze sklepu.

z tego co pamietam to bylo. jeszcze w drugiej polowie lat 90tych
oprocz makowek nie widzialem w domach czy firmach firmowego sprzetu.
gateway, dell, compaq pojawily sie chyba pod sam koniec lat 90tych.
teraz nawet nikt z tamtych ludzi nie mysli, zeby samemu skladac sprzet
lub zamowic zlozenie. oczywiscie z wyjatkiem jakis specjalnych
rozwiazan. <rs>