Re: Hotplugowanie dysku

Autor: Marcin Kocur <marcin2006_at_gmail.com.wytnij>
Data: Sat 27 Jun 2009 - 14:07:18 MET DST

Osoba Tomasz Chmielewski napisała na pl.comp.pecet:

> Uruchom:
>
> # update-pciids
>
> I "lspci" jeszcze raz.

http://wklej.org/id/112851/
http://wklej.org/id/112852/

PS u mnie update-pciids nie dali ;]

> Generalnie tak, o ile kontroler i sterownik to wspieraja.
> Po prostu sprawdz, i juz.

Skoro to bezpieczne, to sprawdzę ;]

> Z tym ze: kontroler bedzie oczekiwal, ze do dysku napiecie jest
> podlaczone (czyli: najpierw kabel od zasilania, potem kabel SATA).
> W odwrotna strone (najpierw kabel SATA, potem zasilanie),
> niekoniecznie musi to funkcjonowac (choc moze).

Wygodniej by było tylko zasilanie podłączać (wtedy i jakiś przełącznik
sprzętowy można by zrobić). No nic, zobaczymy.

W każdym razie kiedyś przez przypadek podłączyłem se dysk IDE do
działającego komputera (w szufladzie). Z ciekawości próbowałem go jakoś
wykryć, ale się nie dało (albo nie umiałem). Rozumiem, że SATA
przewiduje robienie takich rzeczy, a PATA niekoniecznie.

> A tak w ogole, w czym ci przeszkadza wylaczenie dysku przez hdparm -Y
> przy starcie systemu? Przeciez to wygodniejsze, niz przalaczanie
> kabli.

Mam nawet odpowiedni skrypt na pulpicie. Chodzi o to, że po co go
uruchamiać i za chwilę wyłączać. Sprzęt tego nie lubi. A jak mi się
czasem wymyśli restart, żeby przełączyć się na inny system, to dysk
znowu rusza.

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur