Re: Hotplugowanie dysku

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.wpkg.org>
Data: Sat 27 Jun 2009 - 18:06:51 MET DST

Marcin Kocur wrote:

> http://wklej.org/id/112851/
> http://wklej.org/id/112852/
>
> PS u mnie update-pciids nie dali ;]

lspci -v

powinno pokazac, jaki sterownik jest uzywany przez dane urzadzenie.

> W każdym razie kiedyś przez przypadek podłączyłem se dysk IDE do
> działającego komputera (w szufladzie). Z ciekawości próbowałem go jakoś
> wykryć, ale się nie dało (albo nie umiałem). Rozumiem, że SATA
> przewiduje robienie takich rzeczy, a PATA niekoniecznie.

SATA generalnie przewiduje cos takiego, ale niektore kontrolery jednak
nie maja takiej funkcjonalnosci, i trzeba zrestartowac komputer.

Z PATA zazwyczaj sie da, jesli sie:
- wyladuje sterownik
- podlaczy dysk
- zaladuje sterownik

> Mam nawet odpowiedni skrypt na pulpicie. Chodzi o to, że po co go
> uruchamiać i za chwilę wyłączać. Sprzęt tego nie lubi. A jak mi się
> czasem wymyśli restart, żeby przełączyć się na inny system, to dysk
> znowu rusza.

Bez przesady.
Jedna wlaczenie dziennie w ta czy w ta - nie sadze, zeby to robilo jakas
roznice.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org