Re: Hotplugowanie dysku

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.wpkg.org>
Data: Sat 27 Jun 2009 - 12:58:00 MET DST

Marcin Kocur wrote:

> 00:06.0 IDE interface: nVidia Corporation Unknown device 03ec (rev a2)

Uruchom:

# update-pciids

I "lspci" jeszcze raz.

> O to chodzi? Nie wiem jaki sterownik jest używany, może ide_disk.

Pewnie nie.

> Mam rozumieć, że jajo powinno wykryć dysk po podłączeniu zasilania? Tak
> po prostu?

Generalnie tak, o ile kontroler i sterownik to wspieraja.
Po prostu sprawdz, i juz.

Z tym ze: kontroler bedzie oczekiwal, ze do dysku napiecie jest
podlaczone (czyli: najpierw kabel od zasilania, potem kabel SATA).
W odwrotna strone (najpierw kabel SATA, potem zasilanie), niekoniecznie
musi to funkcjonowac (choc moze).

A tak w ogole, w czym ci przeszkadza wylaczenie dysku przez hdparm -Y
przy starcie systemu? Przeciez to wygodniejsze, niz przalaczanie kabli.

Bezpieczne.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org