Re: Dziwne przycinki, o co może chodzić?

Autor: <jhr_at_gazeta.pl>
Data: Mon 08 Jun 2009 - 11:11:39 MET DST

Użytkownik "maestro_01" <maestro)01nospam@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:4a2cc526$1@news.home.net.pl...
> Sprzęt jak poniżej:
> Płyta Abit BX133-raid z najnowszym biosem ber72, proc, PIII800 EB, 512MB
> RAM, Dysk 60GB, Gefroce 2MX
> do tego Sound Blaster, karta sieciowa 3com
> System no swiezy XP z SP3, do tego wszelkie stery do sprzetu w najnowszych
> mozliwych wersjach (do plyty uznalem ze nie potrzeba bo XP obsluguje
> przeciez chipset BX).
> Z programow w trayu wlasciwie tylko AVG 8.5
> Problem jest taki ze podczas zwyklego chodzenia po folderach sprzet miewa
> dosyc czesto zaciecia, po kliknieciu trzeba czasami poczekac
> [...]
 1 Jeżeli masz słaby wentylator na procku i słabe chłodzenie to to bios
automatycznie obniża taktowanie procesora

sprawdź to w biosie. Daje to natychmiastowe spowolnienie pracy komputera.
tak jest na tej płycie.

Przyczyną może też być problem z pastą przewodzącą.

2 To że procesor Jest EB czyli mamożliwość taktowania 800MZ wcale nie jest
pewne ,że tak jest taktowny ,dokładnie sprawdż jake są ustawienia.

3 Te płyty /przynajmniej ich część/ miały bardzo poważną wadę wykonawczą.
Producent tych płyt /ABIT/ otrzymał wadliwie

 kondensatory elektrolityczne ,te które są przy procesorze jest ich tam 10
lub 12 obecnie nie pamiętam .Obejrzyj je dokładnie jeżeli są "napuchnięte"

 to masz problem. Jednak da się to naprawić nawet niezbyt biegły w lutowaniu
może je spokojnie wymienić

/było to robione wiele razy nawet w warunkach domowych/.

No a tak wogóle z to z tego komputera na XP drzutowca nie zrobisz .

U nie chodził na takim zestawie ME i był naprawdę szybki.

jhr